Curtea de Apel București (CAB) va judeca pe 18 octombrie contestația Danlin împotriva UMB la contractul pentru lotul Leghin – Târgu Neamț de pe Autostrada Unirii, potrivit portalului CAB. Totuși, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dădea asigurări pe 10 septembrie că semnarea contractului se va face „în câteva zile”, pe baza deciziei CNSC, fără a mai aștepta soluția instanței. CNSC a respins pe fond contestația Danlin, iar pentru UMB nu ar fi pentru prima dată când își asumă semnarea unui contract care ar putea fi „întors” la CAB (s-a mai întâmplat pe Drumul Expres Craiova – Pitești).
UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni) Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat pe 19 iulie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, CNAIR a depășit deja două termene: 25 iulie și 7 septembrie, ultimul termen publicat fiind 19 octombrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici).