Autostrada Unirii A8. Compania Kido Consult acuză CNIR că ocolește legea la licitația pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

Autostrada Târgu Neamț Iași Ungheni Moțca Târgu Frumos Sursa foto: CNIR

Compania Kido Consult, care a depus deja două contestații la licitația pentru construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos al Autostrăzii Unirii A8, acuză Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) că ocolește legea. CNIR a acuzat luni firma că încearcă încă o blocare a licitației, deoarece a depus o a doua contestație, după ce prima contestație cu același obiect a fost deja respinsă. CNIR a anunțat marți că au fost depuse șase oferte la licitația pentru acest tronson de autostradă. Kido Consult nu s-a regăsit printre ofertanți.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Referitor la articolul de presa aparut in data de 19.02.202, va rugam sa ne permiteti a avea dreptul la replica , intrucat prin documentele avize emise de o alta institutie a statului roman, se arata clar modul in care CNAIR  ocoleste legea”, a transmis Kido Consult, către Economedia.

Compania atrage atenția că „a solicitat autoritatii contractante, respectarea avizelor ANAP, fapt care a fost tratat cu indiferenta si lipsa de interes fata de lege, atat de CNAIR cat si de prestatorii de servicii al CNAIR”.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Avizele la care face referire Kido Consult:

Istoricul licitației

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis pe 21 ianuarie spre publicare în SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Neamț – Târgu Frumos (27 km), primul tronson al Autostrăzii Unirii Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Termenul limită era 24 martie 2025. Ulterior, termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit cu o lună.

Astfel, ofertele pentru contractele de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale Autostrăzii ,,Unirii” Moțca-Ungheni ar fi urmat să fie depuse până pe 24 aprilie 2025.

Opt potențiali constructori au solicitat prelungirea termenului cu intervale cuprinse între 15 și 60 de zile, iar pentru a facilita pregătirea unor oferte competitive CNIR a decis prelungirea cu 30 de zile. Pentru contractele aferente tronsoanelor dintre Moțca și Lețcani (56 km), contracte estimate la peste 10 miliarde lei, Compania Națională de Investiții Rutiere a primit peste 500 de solicitări de clarificare din partea constructorilor interesați. Potrivit CNIR, unele erau în afara termenului legal.

La finalul lunii aprilie, Compania Națională de Investiții Rutiere a suspendat licitația ca urmare a unei contestații, în care se solicita prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor cu 20 de zile lucrătoare.

„În contestația depusă se solicită o nouă prelungire a termenului pentru depunerea ofertelor, măsură pe care CNIR nu o consideră justificată, având în vedere extensia de timp deja acordată pentru pregătirea ofertelor”, se arăta în informarea publicată de CNIR pe pagina sa de Facebook.

Pe 8 mai, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația depusă de compania Kido Consult Proiect Construct. Respingerea a fost decisă ca urmare a neîndeplinirii cerințelor legale privind soluționarea contestațiilor (nedepunerea cauțiunii).

Luni, 19 mai, Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat că firma Kido Consult Project Construct a depus o nouă contestație în care se solicită prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor cu 20 de zile lucrătoare.

CNIR a acuzat astfel compania de o „intenție vădită de blocare a atribuirii contractului”. Drept urmare, CNIR a menținut data de 20 mai ca termen limită.

Marți, 20 mai, CNIR a anunțat că au fost depuse șase oferte pentru construcția tronsonului din A8.

Ofertele depuse:

  1. Asocierea DANLIN XXL (Lider)-Groma Hold Ltd-Intertranscom Impex-Evropeiski Patishta
  2. Asocierea ITINERA SPA (Lider)-Saipem Spa-ICM Spa
  3. Asocierea BISKON Yapi Anonim Sirketi (Lider)-Straco Holding-Ilgaz Construction
  4. Asocierea KALYON Insaat Sanay Ticaret Anonim Sireketi (Lider) -Ozkar Insaat Sanay Ve Ticaret Anonim Sirketi
  5. Asociere SA&PE Construct SRL (Lider) -Tehnostrade- Spedition UMB- Euro-Asfalt
  6. Asociere ICTAS Insaat Sany ve Ticaret (Lider)- Rotary Construcții Mentenanță

Compania Kido Consult nu se regăsește printre ofertanți. Compania Kido Consult a fost înființată în anul 2021 și are afaceri de 1,4 milioane de lei, profit de 638.279 lei, cu un singur angajat. Compania este deținută 100% de Marius-Sandu Potra.

Contractul de autostradă

Contractul pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos (27 km) are o valoare estimată de peste 6 miliarde lei (1,2 miliarde de euro), finanțarea este asigurată din fonduri europene Programul Transport 2021-2027, iar durata de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare și 36 pentru execuție lucrări.

Pentru a asigura legătura între Moțca (DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii A8, lotul Leghin – Târgu Neamț) și Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău – Pașcani), a fost inclusă în documentație acordarea unui punctaj suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează execuția segmentului cu o lungime de 5,5 kilometri în termen de cel mult 12 luni.

Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos din județul Iași prezintă următoarele provocări tehnice:

  • 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 cu o lungime de 1100 metri)
  • 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
  • 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B).

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.