Autostrada Unirii (A8) : Ministerul Transporturilor le-a promis asociațiilor civice din Iași lansarea rapidă a licitațiilor pentru loturile de munte și transparență pentru societatea civilă. Prima întâlnire în formatul Grindeanu, Pistol, Budescu

Grindeanu Pistol Budescu MVA MDM ÎpA 8 SURSA : Moldova vrea Autostradă

Noi promisiuni de la Ministerul Transporturilor pentru loturile de munte ale Autostrăzii Unirii (A8), dar și reluarea ședințelor bilunare de progres la care participau asociațiile din societatea civilă.

Marți, 2 aprilie 2024, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, alături de directorii CNAIR și CNIR, Cristian Pistol respectiv Gabriel Budescu (recent numit) au avut o întîlnire cu trei dintre asociațiile civice din Iași : Moldova vrea Autostradă, Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei și Împreună pentru Autostrada Unirii A 8. Este un prim semn de deschidere către principala problemă pe care o reclamă regiunea Moldovei și anume întârzierea proiectului Autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni, legătura Moldovei la Transilvania și rețeaua de transport europeană.

Întâlnirea cu cele trei asociații civice care, până acum au avut o atitudine critică față de întârzierile proiectelor de infrastructură din regiunea Moldovei nu a fost anunțată și pe canalele de comunicare ale Ministerului Transporturilor/CNAIR.

Reamintim că, pe 22 martie, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu au promis finalizarea a 148 de kilometri din Autostrada Ploiești – Pașcani (A7), dar au evitat să discute despre A 8, după cum Economedia a explicat aici.

,,Asociațiile civice “Moldova Vrea Autostradă”, “Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei” și “Împreună pentru A8” au avut astăzi o întâlnire de lucru la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, la care au participat ministrul Sorin Grindeanu, directorul general CNAIR Cristian Pistol și noul director general CNIR Gabriel Budescu. Tema principală a discuțiilor a fost Autostrada Unirii Tg-Mureș-Iași-Ungheni, ministrul Sorin Grindeanu asumându-și lansarea în cel mai scurt timp a procedurilor de achiziție publică pentru loturile ce compun segmentul montan, dar și finalizarea cu celeritate a contractului de elaborare a studiului de fezabilitate pe tronsonul Tg-Neamț-Iași-Ungheni. Ministrul Grindeanu a dispus reluarea ședințelor de progres bilunare cu societatea civilă, la care să ia parte responsabili ai CNAIR, CNIR și MTI.” -comunicat Moldova vrea Autostradă (MVA)

CNAIR a trimis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru lotul Miercurea Nirajului-Sărățeni (23 km.), primul lot al secțiunii de munte Miercurea Nirajului-Leghin/Moțca. Pe traseul dintre Miercurea Nirajuluiși Sărățeni sunt prevăzute două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de un kilometru, a transmis joi, 28 martie, directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru urmatoarea faza, etapa de Proiectare si Executie este prevazuta sectorizarea pe urmatoarele Loturi:

Lot 1b: km 22+000 – Km 45+400 -Miercurea Nirajului – Sărățeni;

Lot 1c: km 45+400 – km 77+800 – Sărățeni – Joseni;

Lot 1d: km 77+800 – km 92+195 – Joseni – Ditrău;

Lot 2a: km 0+000 – km 37+900 – Ditrău – Gințieș;

Lot 2b: km 37+900 – km 72+000 – Gințieș – Pipirig;

Lot 2c: km 72+000 – km 89+000 – Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin).

„Traseul autostrazii aferent Sectiunii II se desfasoara pe raza judetelor Mures (intre km 22+000 al Tronsonului 1 – km 47+356 al Tronsonului 1), Harghita (intre km 47+356 al Tronsonului 1 – km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2) si Neamt (intre km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2 – km 181+195 (89+000) al Tronsonului 2. Pentru sectorul de autostrada, viteza de proiectare este de 120 km/h. Nodurile rutiere sunt proiectate la viteza de 60 km/h. Au fost proiectate 47 tuneluri, in lungime totala de 11,64 km si lungimi individuale intre 70.00 m si 940.00 m”, arată Nota de Fundamentare.

La rândul său, fostul director general al CNIR, Cătălin Urtoi, acum din funcția de administrator a transmis că va sprijini toate cele șapte proiecte care se transferă de la CNAIR la CNIR :

,,Începând de astăzi, din poziția de membru CA CNIR, voi continua să vă informez corect în legătură cu evoluția celor șapte proiecte care au primit girul Ministrului Transporturilor prin Ordinul de Ministru din data de 27.03.2024 de a fi preluate de către CNIR de la CNAIR. A fost o decizie corectă și împreună cu ceilalți colegi din noua companie CNIR va trebui să nu dezamăgim așteptările acționarului și să punem cu toții umărul la evoluția pozitivă a celor șapte proiecte, proiecte așteptate de întreaga Românie ! Între aceste șapte proiecte se află și secțiunea montană cu cele șase loturi de pe A8 și tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni de pe aceeași autostradă A8.” -Cătălin Urtoi.

 

 

SURSA : Moldova vrea Autostradă

Comentarii

  1. Va era dor de lozinci?
    “va trebui să nu dezamăgim așteptările acționarului și să punem cu toții umărul la evoluția pozitivă a celor șapte proiecte, proiecte așteptate de întreaga Românie”
    A zis Urtoi!😪
    Sa nu dezamagim, sa punem toti umarul, bla,bla bla,😲😲
    Pen8bilii ăstia nu-si dau seama ca timpul a expirat si romanii nu mai au rabdare sa le suporte imbecilitatile?😡

    • Faptul ca astazi avem indicatorii tehnico economici aprobati de guvern si se intiaza curand licitatiile de proiectare si executie, i se datoreaza in primul rand lui Catalin Urtoi.
      Fara implicarea lui in obtinerea acordului de mediu pe sectorul montan al A8, astazi ne-am fi aflat in aceeasi situatie in care se afla A13 Brasov Bacau, adica intr-o licitatie pentru elaborare SF, adica cu cel putin 3 ani in urma.

  2. cea mai importantă secțiune a autostrazii este mun. Iași – Pașcani, cea mai aglomerata porțiune din Moldova. Politicienii din Iași nu au făcut centura municipiului pe considerent că vine autostrada , numai că această nu are funcțiune de centura , nu are intrări suficiente pentru a descongestiona traficul din oraș și zona limitrofă. Politicienii nici nu s-au implicat pentru realizarea proiectului și acum s-au trezit …de fapt încă nu s-au trezit…ezita sa spună că Iașul e in colaps și că trebuie să facă și o șosea de centură pe care nici nu au proiectat-o .. numai pentru oraș…Toti tac …inclusiv asociațiile civice…de.. vin alegerile…Dezastru total pentru IASI cu politicieni mici la caracter și agresivi in comportament

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *