Barajul deversor de la Porțile de Fier 1 intră în reabilitare structurală pe o perioadă de șapte ani

Barajul-Hidrocentralei-Portile-de-Fier-I Harta Romaniei

Hidroelectrica a scos la licitație lucrări de 40 de milioane euro pentru reabilitare structurală, în care se include și schimbarea instalațiilor aferente stavilelor 8-14 de la Barajul deversor Porțile de Fier I, cea mai mare hidrocentrală a țării, cu o capacitate instalată totală de 2.400 MW. Întregul contract durează 90 de luni.

Funcţiile barajului deversor Porţile de Fier I sunt reprezentate de evacuarea apelor mari (în cazul viiturilor) peste capacitatea de turbinare a centralelor, precum şi evacuarea peste stavile a gheţurilor care se pot forma în perioadele reci.

Reabilitarea agregatelor mai sus menționate a fost adoptată în cadrul unei decizii din 2021 a Consiliului Tehnico – Economic a Porților de Fier. De atunci și până în prezent, s-a lucrat la documentația tehnică aferentă caietului de sarcini al prezentei licitații.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„A) Pentru secţia inferioară se adoptă prima soluţie constând în reabilitarea şi consolidarea structurii metalice de rezistenţă; prin alcătuirea structurală şi geometria acesteia, este posibilă consolidarea elementelor de rezistenţă în vederea reducerii vârfurilor locale de tensiune, cauzate de degradarea prin coroziune.

B) Pentru secţia superioară se adoptă varianta a II-a care constă în:

– păstrarea profilului deversor şi a scuturilor, cu execuţia lucrărilor aferente de consolidare,

– execuţia în soluţie nouă a construcţiei metalice a corpului inferior al secţiei superioare.

Argumentarea alegerii soluţilor recomandate s-a făcut ţinând cont de aspectele  tehnice/tehnologice şi economice privind lucrările de reabilitare.”, arată Hidroelectrica.

Barajul deversor de la Porţile de Fier I este în funcţionare de circa 50 ani, timp în care s-au  efectuat lucrări de întreţinere şi reparaţii curente, la părţile accesibile, pentru menţinerea în exploatare  normală a echipamentelor hidromecanice din frontul de retenţie.

În prezentul proiect, sunt tratate cele şapte stavilele dublu cârlig din frontul de retenţie, privind  structura de rezistenţă (construcţia metalică, piese mecanice, etanşări şi piese înglobate), instalaţii  aferente (încălzire şi ungere) şi protecţia anticorozivă. În prezent, stavila nr.11 era în amplasament, de sub încărcarea hidrostatică prin intermediul stavilei de avarie şi reparaţii; celelalte 6 (şase) stavile fiind în amplasament, sub încărcarea hidrostatică, mai spun specialiștii Hidroelectrica.

Ofertele se deschid în 18 martie. Departajarea lor se face în funcție de preț, de o durată cât mai mică asumată de către contractant pentur finalizarea lucrărilor și de garanția tehnică acordată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.