Bihor: Selina a câștigat licitația pentru execuția Centurii Beiuș/ Șoseaua are o lungime de 7 kilometri, costă 270 de milioane lei și trebuie terminată în 18 luni pentru a prinde banii europeni

Centura Beiuş

Constructorul bihorean Selina a câștigat licitația pentru execuția Centurii Beiuș, variantă ocolitoare cu o lungime de 7 kilometri și un cost estimat de 270 milioane lei, anunță Consiliul Județean Bihor. Proiectul, transferat de la Ministerul Transporturilor la CJ Bihor, trebuie finalizat până la sfârșitul anului viitor pentru a deconta lucrările cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM). Licitația a fost lansată în octombrie 2021, în ianuarie 2022 au fost depuse 5 oferte, iar astăzi a fost anunțată oferta câștigătoare. (n.r. certificatul negativ pe care l-a aplicat CNAIR pentru Selina – Trameco nu influențează această licitație). Selina va construi și Centura Aleșd pe DN 1 Cluj – Oradea, după cum Economedia a anunțat aici.

Centura Beiuş face parte dintr-un proiect mai vechi al CNAIR care include şi varianta de ocolire a oraşului Ştei, lângă Beiuş, noul drum, paralel cu DN 76, fiind proiectat pentru o lungime de aproximativ 27 de kilometri. Valoarea mare a investiţiei, peste 50 de milioane de milioane de euro (7 milioane euro/km) se explică prin cele cinci lucrări de artă din care două viaducte, fiecare cu peste 700 de metri lungime.

Dacă nu vor fi contestații, luna viitoare pot începe lucrările, a transmis Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan: „A fost desemnat constructorul pentru execuția lucrărilor la Centura Beiuș. Astfel, din cele cinci oferte depuse în cadrul licitației organizate de Consiliul Județean Bihor, în urma evaluării a fost declarată câștigătoare oferta depusă de Asocierea Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt”.

Valoarea ofertei câștigătoare este de 269.464.711,29 lei, fără TVA. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție „Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș” va fi, potrivit anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

„Urmează o perioadă pentru posibile contestații, iar la finalul acestor zile, sperând că nu vom avea nicio contestație, vom semna contractul de execuție. Având în vedere că pentru această investiție avem realizat proiectul tehnic, vom putea începe lucrările în câteva zile după semnarea contractului, la începutul lunii iulie. La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (2 viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, 3 pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor”, a precizat el.

Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.

Despre modernizarea Drumului Național 76 Deva – Oradea care durează de peste 10 ani, Economedia a scris aici.

Comentarii

  1. Ramane de vazut sfarsitul povestii!
    E interesant ca proiect, ca efect si daca acest lucru s-ar multiplica de 40 de ori pe an respectiv in fiecare an , in fiecare judet sa inceapa macar un proiect ar fi benefic.
    Se poate Doar la Bihor!
    Nu la Braila!
    In veci!
    Nu la Prahova!
    In veci!
    Nu la Brasov !
    In veci!
    Samd
    Politicieni incapabili conduc judete incremenite in proiect!
    Pentru ei importante sunt tunurile si ţepele!😡

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *