Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu poate semna contractul cu Maristar pentru modernizarea lotului DN2-A2 din Centura București Nord, după ce doi dintre participanții la licitații, CONI și Romair, au depus contestații.
În august, Compania de Drumuri a desemnat asocierea româno-bulgară Maristar (Ro) – Hydrostroy (Bg) – Patstroy (Bg) câștigător la licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația fusese anterior suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136). Contractul are o valoare de aproximativ 450 de milioane lei și termen de execuție de un an și jumătate, după 6 luni de proiectare.
Coni, constructorul prahovean care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7) susține că i s-au cerut clarificări, le-a transmis, dar nu a reușit să le încarce în SEAP în termenul stabilit de CNAIR, motiv pentru care oferta i-a fost declarată neconformă, iar oferta Romair a fost descalificată și declarată neconformă pe motiv că estimarea pentru cheltuielile aferente organizării de șantier nu ar corespunde valorilor de piață. Ambii concurenți au cerut CNSC anularea rezultatului procedurii prin care CNAIr a desemnat câștigător constructorul Maristar și remedierea evaluării prin declararea conformității celor două oferte
Contestație Romair:
Contractul are o valoare de 451,16 milioane de lei (fără TVA), iar constructorul ar avea la dispoziție 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede lărgirea la 4 benzi a Centurii București (DNCB) pe o lungime de aproximativ 11 km și construcția a 3 noi pasaje:
– pasaj rutier peste DJ301 la Cernica (400 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Constanța (124 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Oltenița (105 m)”, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.