Blue Air, rateu la listarea de la Londra. Negocierile cu Ridgecrest au fost sistate

blue air boeing 737

Ridgecrest a anunțat ieri că a încheiat negocierile cu privire la propunerea de preluare inversă a transportatorului românesc low-cost Blue Air. Decizia este o consecință a incapacității Blue Air de a strânge finanțarea înainte de preluarea inversă, care a fost principala condiție a acordului neobligatoriu dintre Ridgecrest și Blue Air, potrivit SeeNews.com.

“Consiliul de administrație al Ridgecrest a concluzionat că este în interesul acționarilor companiei să urmărească o tranzacție alternativă. Compania anticipează că va putea face un anunț suplimentar cu privire la o tranzacție alternativă în viitorul apropiat”, a spus Ridgecrest.

Pe 6 iulie, Ridgecrest a anunțat că a încheiat un acord neobligatoriu pentru preluarea inversă a Blue Air.

Conform acordului propus, Ridgecrest va achiziționa Airline Invest și subsidiarele sale deținute în totalitate, Blue Air Aviation și Blue Air Technic, s-a anunțat atunci.

Airline Invest are doi acționari, antreprenorul Cristian Rada și fratele său. Contraprestația datorată pentru potențiala tranzacție s-a propus să fie satisfăcută în întregime prin emisiunea către Cristian Rada și fratele său a nouă miliarde de noi acțiuni ordinare ale companiei, cuprinzând, imediat după aceea, aproximativ 95% din capitalul social al companiei.

De asemenea, s-a intenționat ca societatea să efectueze o consolidare adecvată a acțiunilor și/sau o subdivizare a acțiunilor simultan cu finalizarea tranzacției propuse. La finalizarea tranzacției, numele Ridgecrest ar fi fost schimbat în Blue Air Group plc.

Blue Air, cu sediul în București, își are baza pe Aeroportul Internațional Henri Coandă și operează pe aeroportul din Torino din Italia. Este cea mai mare companie aeriană românească, care a transportat peste 32 de milioane de pasageri în cei 16 ani de funcționare, potrivit Rid.

Blue Air a fost fondată în 2004 și are sediul în România, cu operațiuni suplimentare în Torino, Italia. Blue Air operează avioane Boeing B737-800 și B737-8 și va achiziționa o flotă completă de B737-8.

Compania aeriană a fost profitabilă înainte ca COVID-19 să-i afecteze operațiunile, conturile auditate pentru cele 12 luni încheiate la 30 septembrie 2019 raportând un profit înainte de impozitare de 6,75 milioane euro.

Sursa foto: Facebook/Blue Air

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.