BMW și-a dublat veniturile dinainte de pandemie în 2021, la 16 miliarde de euro, a anunțat compania, deoarece prețurile mai mari și vânzările puternice de mașini de top au sporit veniturile, în ciuda constrângerilor din lanțurile de aprovizionare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorul auto premium, care a vândut anul trecut un record de 2,52 milioane de vehicule, în ciuda penuriei de semiconductori, a raportat o marjă de câștig de 10,3%, cea mai mare din 2017.

Cu toate acestea, câștigurile înainte de dobânzi și taxe în segmentul său auto au fost afectate cu 4,2% în trimestrul al patrulea, deoarece deficitul global de cipuri, la care BMW a rezistat mai bine decât concurenții, a determinat o scădere a livrărilor cu 14,2%.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Profitul net trimestrial al grupului a fost de 2,25 miliarde de euro, cu o treime mai mare decât anul trecut, dar cu mult sub nivelul din 2019 de 5,02 miliarde de euro.

Producătorii de automobile premium au fost în mare măsură mai bine poziționați pentru a face față problemelor lanțului de aprovizionare decât mărcile de valoare, deoarece pot împinge costuri mai mari asupra consumatorilor prin prețurile ridicate.

Mercedes-Benz, de exemplu, a înregistrat o scădere de 24,7% a livrărilor în al patrulea trimestru din 2021, dar și-a crescut în continuare EBIT-ul cu 12% în divizia de mașini și camionete.