BMW și-a dublat veniturile dinainte de pandemie în 2021, la 16 miliarde de euro, a anunțat compania, deoarece prețurile mai mari și vânzările puternice de mașini de top au sporit veniturile, în ciuda constrângerilor din lanțurile de aprovizionare.
Producătorul auto premium, care a vândut anul trecut un record de 2,52 milioane de vehicule, în ciuda penuriei de semiconductori, a raportat o marjă de câștig de 10,3%, cea mai mare din 2017.
Cu toate acestea, câștigurile înainte de dobânzi și taxe în segmentul său auto au fost afectate cu 4,2% în trimestrul al patrulea, deoarece deficitul global de cipuri, la care BMW a rezistat mai bine decât concurenții, a determinat o scădere a livrărilor cu 14,2%.
Profitul net trimestrial al grupului a fost de 2,25 miliarde de euro, cu o treime mai mare decât anul trecut, dar cu mult sub nivelul din 2019 de 5,02 miliarde de euro.
Producătorii de automobile premium au fost în mare măsură mai bine poziționați pentru a face față problemelor lanțului de aprovizionare decât mărcile de valoare, deoarece pot împinge costuri mai mari asupra consumatorilor prin prețurile ridicate.
Mercedes-Benz, de exemplu, a înregistrat o scădere de 24,7% a livrărilor în al patrulea trimestru din 2021, dar și-a crescut în continuare EBIT-ul cu 12% în divizia de mașini și camionete.