Pierderile directe pentru Bulgaria ca urmare a întârzierii aderării depline la Schengen se ridică la 845 milioane de leva (peste 432 de milioane de euro), a declarat ministrul interimar al Economiei și Industriei, Petko Nikolov, care a citat date dintr-un raport al Institutului de Cercetări Economice de la Academia Bulgară de Științe, comandat de minister, transmite BTA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

El a participat la o discuție publică despre prioritățile viitoarei președinții ungare a Consiliului Uniunii Europene și impactul acestora asupra agendei politice bulgare “Președinția ungară a UE și perspectiva bulgară”. Evenimentul a fost organizat în comun de “PanEurope Bulgaria” și Ambasada Ungariei la Sofia, în parteneriat cu Fundația Konrad Adenauer, Institutul Diplomatic Bulgar și Reprezentanța Comisiei Europene la Sofia.

Petko Nikolov a subliniat că, la pierderile financiare directe, ar trebui adăugate beneficiile pierdute din faptul că Bulgaria nu se află în Schengen pe cale terestră, care se ridică la aproximativ 550 de milioane de leva (peste 281 milioane de euro), și, prin urmare, beneficiile directe și potențiale ale eliminării controlului la frontierele terestre se ridică la 1,3 miliarde de leva pe an, adică aproape 665 de milioane de euro pe an.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Conform spuselor sale, aderarea Bulgaria pe cale terestră va reduce emisiile de carbon, care sunt estimate la aproximativ 7,5 milioane de leva (3,83 milioane de euro), conform datelor de cercetare.

Rezultatele acceptării depline a Bulgariei și României în Schengen nu sunt un efect unic, ci se vor intensifica odată cu integrarea economică tot mai profundă dintre țările europene, ceea ce înseamnă că fiecare amânare succesivă va fi cauza unor beneficii pierdute mai mari atât pentru economia bulgară, cât și pentru cea europeană, a spus el.

În cuvintele sale, aderarea la Schengen a Bulgariei și României ar trebui să fie o prioritate, iar atunci când va deveni un fapt, va fi un moment-cheie în procesul de integrare europeană.

Apreciem drept extrem de pozitiv faptul că Ungaria a acordat prioritate aderării noastre pe cale terestră. Apreciem foarte mult sprijinul Ungariei pentru aderarea rapidă, recentă și aș spune salvatoare a Bulgariei și României la Schengen și sper că aceasta va deveni un fapt până la sfârșitul anului, a subliniat Nikolov.

Potrivit acestuia, acest lucru este important pentru toate companiile care operează pe teritoriul celor două țări.

Acest lucru este important pentru toate economiile, în special pentru cea bulgară. Beneficiile sunt legate de reducerea traficului, dezvoltarea infrastructurii logistice, creșterea interesului investitorilor pentru Bulgaria și România, a spus ministrul.

El a arătat că efectele pozitive pentru țările UE pot fi observate în mai multe direcții, printre care consolidarea suplimentară a frontierelor externe, creșterea volumului schimburilor comerciale, reducerea costurilor pentru exportatori prin eliberarea unei resurse de transport de la camioanele care așteaptă la frontieră, reducerea timpului de circulație, economisirea controalelor administrative la frontieră, reducerea termenelor de livrare, creșterea potențialului de creștere a zonelor de frontieră, efectul ecologic al încetării așteptării camioanelor la frontiere.

Conectivitatea transporturilor va fi îmbunătățită, fluxurile comerciale și de investiții vor crește, timpul și costul mișcării noastre fizice vor fi reduse, a rezumat Petko Nikolov.