Ce soluție a găsit Primăria Capitalei la problema trotinetelor electrice de închiriat : Referendum, pe 9 iunie 2024, în ziua alegerilor europarlamentare. ,,Cu sau fără trotinete electrice pe străzile din Capitală !”- viceprimarul Bujduveanu

trotinete electrice Sursa foto: Pixabay

Un referendum privind circulația trotinetelor electrice care se închiriază în București ar putea fi organizat duminică, 9 iunie 2024 chiar în ziua organizării votului pentru alegerile europarlamentare. Propunerea îi aparține viceprimarului Stelian Bujduveanu (PNL) care ,,pasează” rezolvarea problemei trotinetelor self-service bucureștenilor, după trei încercări ratate în Consiului General de aprobare a Regulamentului prezentat încă din septembrie 2022, după cum Economedia a scris aici. Modelul ar putea fi preluat de la Paris unde trotinetele de închiriat au fost interzise de la 1 septembrie după un vot covârșitor, 89 %.

Viceprimarul Stelian Bujduveanu a lansat invitația către toate partidele din Consiliul General pentru a susține referendumul : ,,Bucureștenii trebuie să decidă: Cu sau fără trotinete electrice pe străzile din Capitală ! În calitate de Viceprimar General și de consilier al Partidului Național Liberal, am elaborat în urmă cu un an Regulamentul pentru folosirea trotinetelor. Documentul a urmat toți pașii legali, inclusiv dezbaterea publică, fiind propus și scos de 3 ORI de pe ordinea de zi a Consiliului General. Am decis astfel că Bucureștiul nu mai poate aștepta. Ne întoarcem la cea mai bună formă de democrație și îi întreb direct pe bucureșteni, prin referendum, dacă își doresc sau nu trotinete electrice în regim self-service pe străzile orașului. Pentru a avea costuri cât mai mici, propun ca referendumul să aibă loc odată cu alegerile europarlamentare care vor avea loc, duminică, 9 iunie 2024. Invit consilierii generali, indiferent de culoarea politică, să semneze și să susțină acest demers. Începând de astăzi propunerea de referendum și lista pentru semnături sunt disponibile la Cabinetul meu din cadrul Primăriei Capitalei – Bd. Regina Elisabeta, nr. 47.” -viceprimarul Bujduveanu.

Primele reguli pentru ultilizarea trotinetelor electrice, personale sau închiriate au fost prevăzute în Codul Rutier din România în 2021, aceste vehicule electrice care facilitează mobilitatea urbană fiind asimilate bicicletelor. Circulația trotinetelor electrice este obligatorie pe pistele de biciclete de pe carosabil sau trotuar, iar în lipsa pistelor speciale utilizatorii trotinetelor trebuie să le folosească doar pe prima bandă, cât mai aproape de bordură și nu pe trotuar. Vârsta minimă este de 14 ani, iar casca obligatorie până la 16 ani, dar polițiștii rutieri o recomandă indiferent de vârstă.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

,,Utilizatorii de trotinete electrice sunt obligați să respecte aceleași reguli ca și utilizatorii de biciclete. În primul rând este foarte importantă utilizarea echipamentului de protecție, fluorescent-reflectorizant când circulă noaptea sau vizibilitatea este redusă sau a căștii de protecție dacă vârsta este cuprinsă între 14 și 16 ani. Legislația nu mai prevede obligația de a folosi casca de protecție după vârsta de 16 ani, dar noi recomandă să fie folosită și după această vârstă pe tot parcursul deplasării.” – Claudiu Costea, Poliția Rutieră București.

În București, Primăria a reușit să amenajeze piste de biciclete doar pe câteva bulevarde, dar pregătește 4 trasee în zona centrală, lungimea totală a pistelor prevăzute fiind de 48 de kilometri. Așadar, încurajarea transportului alternativ trebuie să fie susținută și de infrastructura adecvată pe carosabil sau pe trotuar. Pentru că trotinetele mecanice sau electrice sunt folosite din ce în ce mai mult de tineri pentru transport ocazional și de agrement, Poliția Rutieră le reamintește că viteza maximă este de 25 km/h., nu este permisă folosirea unei singure trotinete de către două persoane, iar atunci când nu sunt amenajate piste, circulația se face cât mai aproape de bordură și nu printre mașini.

,,Trotineta electrică poate fi folosită de la 14 ani pe drumurile publice. Dacă pe drumul pe care se deplasează este amenajată o pistă pentru biciclete ești obligat să o folosești. Este interzis, conform legii să circule pe trotuar, pentru că pe trotuar se deplasează pietonii. Dacă nu sunt piste pentru biciclete, atunci circulația cu trotineta electrică se face pe carosabil cât mai aproape de marginea drumului.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Bujduveanu asta ar trebui sa adopte rapid la PMB o reglementare si sa scoata Politia locala sa amendeze firmele care au luat trotuarele drept garajele si pistele lor private. Nu sa o arda pe instagram cu idei visate noaptea despre referendumuri.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.