Centura Comarnic: Ministerul Transporturilor începe exproprierile pentru șoseaua de 6 kilometri / Constructorul Frasinul ar urma să intre în șantier la primăvară

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Ministerul Transporturilor începe exproprierile pentru Centura Comarnic, proiect derulat în parteneriat cu Consiliul Județean Prahova. Contractul pentru proiectarea și execuția variantei Comarnic, șosea de 6 kilometri, a fost semnat în mai 2023 cu Asocierea Frasinul – Arthenis, iar lucrările ar trebui să înceapă în primăvara anului viitor. Durata de execuție este de 21 de luni.

Pentru execuția centurii Comarnic, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, va expropria 44 de imobile (case și terenuri) de peste 21.000 mp proprietate privată, 53.895 mp din proprietatea publică a statului și alți 28.165 mp din administrarea Primăriei Comarnic.

„Valea Prahovei este una dintre cele mai importante destinații turistice din țară fiind străbătută de un singur drum DN 1 – E 60 care, pe sectorul studiat are câte o bandă pe sens. Pe tronsonul București – Brașov apar frecvent aglomerări ale traficului rutier generând staționări în coloană și ambuteiaje din cauza numărului mare de vehicule ce tranzitează zona de referință, conducând implicit la creșterea nivelului de noxe și poluare fonică. Necesitatea investiției este evidentă pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație și, în general, asupra mediului.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, este necesar a fi expropriată o suprafață de 21.660 mp, aferentă unui număr de 44 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, respectiv pentru un număr de 44 de imobile, în suprafață totală de 21.660 mp.

De asemenea, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, este necesară ocuparea unei suprafețe de 53.895 mp aparținând proprietății publice a statului și o suprafață de 28.165 mp aparținând proprietății publice a unității administrativ-teritoriale Comarnic, din județul Prahova”, se arată în Nota de Fundamentare.

Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai pentru o valoare de 236 de milioane lei și include trei poduri noi peste râul Prahova, precum și dublarea podului de pe Drumul Județean 101 R, spunea Iulian Dumitrescu.

„Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a semnat astăzi, 22.05.2023, contractul de proiectare și execuție a Centurii Comarnicului. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA. Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest, va avea o lungime de aproape șase kilometri și două benzi de circulație. Vor fi construite 3 poduri noi și va fi dublat podul peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești – Brașov. Proiectul va fi finanțat prin Programul Operațional Transport 2021-2027”, a anunțat CJ Prahova.

Trei oferte au fost depuse la licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, o variantă de ocolire pentru stațiunea Bușteni, zona „critică” de pe DN 1 Valea Prahovei. Ofertele la contractul de 604 milioane lei au venit de la constructorii Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin Turcia. Este a doua licitație pe care o desfășoară Consiliul Județean Prahova pentru proiectul nou centură Bușteni – Azuga și a treia licitație de până acum, prima fiind a CNADNR (actuala CNAIR) în 2015. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 25 octombrie.

Datele tehnice pentru Centura Comarnic – varianta 2022

Caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia arată o lungime de 5,8 kilometri cu traseu la vest de orașul Comarnic, paralel cu DN 1 și cu râul Prahova. Durata de realizarea este de 23 de luni din care primele trei luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție. Centura Comarnic va avea poduri peste râul Prahova și peste Magistrala CFR M 300 București – Brașov, acestea fiind cele mai importante lucrări de artă. Studiul geotehnic a fost actualizat în mai 2022, iar CJ Prahova a emis Certificatul de Urbanism în octombrie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Risipa din banii publici!
    Singura solutie normala pentru Valea Prahovei este constructia unei autostrazi sau a unui drum express cu descarcari in fiecare localitate importanta.
    Constructia unui astfel de proiect normal si adaptat vremurilor noastre ar fi trebuit inceputa de foarte mult timp.
    Restul incercarilor cu Valea Doftanei sau centuri de ocolire a statiunilor montane sunt praf in ochi si sfidare la adresa contribuabililor din aceasta tara parca blestemata cu politicieni lipsiti de viziune.
    Asteptam de la Consitrans livrarea proiectului pentru care a fost contractata si procedura de licitare pentru proiectare/executie a A3 Ploiesti -Brasov!!
    Ii invit pe decidentii de la MT si CNAIR/CNIR sa ne spuna care este stadiul acestui proiect de importanta maxima pentru Romania!

  2. Țigănie!
    Sa ajungi cu auto de la Ploiesti la Brasov a devenit complicat.
    Iar variatele astea de farfurii zburatoare : Valea Doftanei, Centura Comarnic, Centura Busteni-Azuga sunt de noaptea mintii.
    Creierele alea incinse de coruptie nu pot face autostrada?
    De ce sa faci aventuri pe marginea Comarnicului peste 3 sau 4 ani?
    Lucrarile astea cu scurtaturi sau centuri sunt pentru șpaga care se va incasa la C.J Prahova!😲
    In detrimentul autostrazii!
    Su daca vrem sa vedem dimensiunea prostiei se observa ca CJ Praiva nu a avut niciodata vreun proiect fezabil.
    Nu centura la Mizil in campie, nu centura la Văleni, nu Spital Judetean nou, șamd!😪
    Incompetentă si spaga să curgă!

  3. cine deține studiu de coexistenta a acestei centuri cu autostrada a3?

    se suprapun cele 2 trasee?

    descărcarea / descărcările din a3 vor fi în această centura?

    multe întrebări, nu știu către cine de a le adresa. pe partea cealaltă poate dvs obțineți răspuns dacă le adresați din partea site-ului

    pe când cotul din a3 la Brașov de care zicea d-l / tov grindeanu. Era pentru toamna asta. Imediat e iarnă și nimic.

  4. Cine mai crede minciunile ce le vehiculează de ani si ani de zile politicienii județeni ai noștri din Prahova caci eu sunt un locuitor al acestui frumos județ dar foarte prost gospodărit și condus! La fiecare ciclu electoral începe o furie a minciunilor cam cu un an înainte de alegeri, cu aceste ocazii ei împușcă doi iepuri dintr-o dată: în primul rând își creste vizibilitatea electorală în al doilea rând mai câștigă încă un rând de bani din comisioane! După patru ani povestea se repetă iar noi stăm și ne chinuim între Comarnic și Predeal tot cu aglomerație și nervi în ambuteiaje! Ce să mai vorbim de bieții turiști care fac 4-5 ore de la Ploiești la Predeal!!!
    Cât privește spitalul județean reparat dar veșnic neterminat ce sa mai zicem !!
    Ca unul care a avut nefeticita ocazie sa fie internat o noapte la acest spital pot să afirm ca mai bine mori acasă decât să ajungi intr-un astfel de spital ptr.că este atât de prost manageriat incăt preferi sa nu te internezi acolo, cu alte cuvinte, mă repet să mori acasă! Păcat de munca personalului calificat, a doctorilor, a personalului medical cu studii medii și personalului de îngrijire! În zona de nord a județului mulți bolnavi prefera sa meargă la urgență cu mașina proprie la spitalul județean Brașov, acolo parcă e altă țară cum zicea în proaspăt bolnav internat la acel spital!!
    Revenind la ocolitoarele mult trâmbițate în articol! De ce să cheltui enorm de două ori când s-ar putea cheltui o simgura dată construind o autostrada! Ca sa nu mai vorbim de impactul asupra ecosistemelor montane cu prilejul celor doua majore construcții, ocoloitiarele și autostrada, căci orice se va întâmpla, indiferent ce politicieni vor fi la putere, autostrada Ploiești- Brașov tot se va construi!! Acești iluștrii conducători au făcut un studiu al costurilor să vadă ca este așa cum, nu numai spun ci și alți contribuabili o spun? Probabil ca ei merg cu avionul în zilele de joi după amiază până duminică noapte târziu ca să stea și ei ore și ore în trafic !
    Vom trăi și vom vedea ca așa se va întâmpla și după 4 ani vom avea aceleași articole iar la conducerea județului vor fi tot cam aceeași politicieni!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.