Ministerul Transporturilor începe exproprierile pentru Centura Comarnic, proiect derulat în parteneriat cu Consiliul Județean Prahova. Contractul pentru proiectarea și execuția variantei Comarnic, șosea de 6 kilometri, a fost semnat în mai 2023 cu Asocierea Frasinul – Arthenis, iar lucrările ar trebui să înceapă în primăvara anului viitor. Durata de execuție este de 21 de luni.
Pentru execuția centurii Comarnic, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, va expropria 44 de imobile (case și terenuri) de peste 21.000 mp proprietate privată, 53.895 mp din proprietatea publică a statului și alți 28.165 mp din administrarea Primăriei Comarnic.
„Valea Prahovei este una dintre cele mai importante destinații turistice din țară fiind străbătută de un singur drum DN 1 – E 60 care, pe sectorul studiat are câte o bandă pe sens. Pe tronsonul București – Brașov apar frecvent aglomerări ale traficului rutier generând staționări în coloană și ambuteiaje din cauza numărului mare de vehicule ce tranzitează zona de referință, conducând implicit la creșterea nivelului de noxe și poluare fonică. Necesitatea investiției este evidentă pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație și, în general, asupra mediului.
Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, este necesar a fi expropriată o suprafață de 21.660 mp, aferentă unui număr de 44 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, respectiv pentru un număr de 44 de imobile, în suprafață totală de 21.660 mp.
De asemenea, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, este necesară ocuparea unei suprafețe de 53.895 mp aparținând proprietății publice a statului și o suprafață de 28.165 mp aparținând proprietății publice a unității administrativ-teritoriale Comarnic, din județul Prahova”, se arată în Nota de Fundamentare.
Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai pentru o valoare de 236 de milioane lei și include trei poduri noi peste râul Prahova, precum și dublarea podului de pe Drumul Județean 101 R, spunea Iulian Dumitrescu.
„Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a semnat astăzi, 22.05.2023, contractul de proiectare și execuție a Centurii Comarnicului. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA. Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest, va avea o lungime de aproape șase kilometri și două benzi de circulație. Vor fi construite 3 poduri noi și va fi dublat podul peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești – Brașov. Proiectul va fi finanțat prin Programul Operațional Transport 2021-2027”, a anunțat CJ Prahova.
Trei oferte au fost depuse la licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, o variantă de ocolire pentru stațiunea Bușteni, zona „critică” de pe DN 1 Valea Prahovei. Ofertele la contractul de 604 milioane lei au venit de la constructorii Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin Turcia. Este a doua licitație pe care o desfășoară Consiliul Județean Prahova pentru proiectul nou centură Bușteni – Azuga și a treia licitație de până acum, prima fiind a CNADNR (actuala CNAIR) în 2015. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 25 octombrie.
Datele tehnice pentru Centura Comarnic – varianta 2022
Caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia arată o lungime de 5,8 kilometri cu traseu la vest de orașul Comarnic, paralel cu DN 1 și cu râul Prahova. Durata de realizarea este de 23 de luni din care primele trei luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție. Centura Comarnic va avea poduri peste râul Prahova și peste Magistrala CFR M 300 București – Brașov, acestea fiind cele mai importante lucrări de artă. Studiul geotehnic a fost actualizat în mai 2022, iar CJ Prahova a emis Certificatul de Urbanism în octombrie 2022.