Primăria Cluj-Napoca a lansat, luni, cea de-a treia licitație pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca, după două ratări anterioare. Procedura este lansată cu clauză suspensivă (semnarea contractului se poate face doar dacă Primăria are bani). Pentru primul lot al Centurii, segmentul de 2 kilometri, Primăria Cluj a început lucrările, inițial cu Autorizație de Construire doar pentru relocările de utilități, însă marți Ministerul Transporturilor a dat autorizație completă pentru lucrări.
Licitația pentru lotul 1 a fost relansată cu un preț actualizat de 4,1 miliarde de lei, față de costul anterior de 3,5 miliarde lei.
Pe 24 aprilie, Primăria Cluj-Napoca a anulat și a doua licitație pentru Centura Metropolitană, lotul 2, a doua ratare a contractului, după ce singura ofertă depusă, cea a asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden (România, Bulgaria-Ucraina) a fost declarată neconformă. Constructorul CON-A a depus atunci contestație, însă Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins-o pe fond.
Marți, 9 iulie, Ministerul Transporturilor a dat Autorizația de Construire completă pentru primul lot al Centurii, cu o lungime de 2 kilometri. Lucrările pe acest lot începuseră deja, cu autorizație de construire incompletă, care se refereau la relocări de utilități (țevi, cabluri). Contractul pentru acest lot de 2 km a fost semnat cu Viarom, în vara anului 2023. Contractul prevede lărgirea la 3 benzi pe DN 1 la Florești, unul dintre cele mai aglomerate segmente de Drum Național din România (peste 50 000 autovehicule/zi).
Proiectul Centurii Cluj-Napoca preluat în 2017 de la Ministerul Transporturilor nu are nici acum contract și riscă să piardă finanțarea europeană completă, cu cât începe mai târziu, fiind în concurență pe același buget cu alte zeci de proiecte.
Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.