Centurile Comarnic și Bușteni – Azuga: Guvernul aprobă indicatorii tehnico-economici. Cum au ajuns contractele de un miliard de lei de la CNAIR la Consiliul Județean Prahova

Modificare importantă licitație centura Bușteni Azuga prețul ofertei 40 % Licitație centura Bușteni Azuga

Indicatorii tehnico-economici pentru Centurile Comarnic și Bușteni urmează să fie aprobați miercuri, în ședința de Guvern. Centurile Comarnic și Bușteni costă aproximativ un miliard de lei, iar Consiliul Județean Prahova evaluează ofertele primite de la constructori din România și Turcia. CJ Prahova a lansat licitațiile cu clauză suspensivă, deci semnarea contractelor se poate face doar după ce este asigurată finanțarea de la Ministerul Transporturilor, finanțare condiționată de actul normativ pe care îl va emite Guvernul (Hotărârea de Guvern). În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, Centurile Comarnic și Bușteni și Drumul Județean pe Valea Doftanei sunt proiecte care ar trebui să contribuie la fluidizarea circulației pe DN 1 Comarnic – Predeal.

Pentru Centura Bușteni – Azuga, Ministerul Transporturilor a avizat un cost total de 838 milioane lei, din care 694 milioane pentru lucrări. Centura cu o singură bandă/sens are o lungime de 9,4 kilometri, iar ofertele au fost depuse de Coni – Trace (România – Bulgaria) și Ozaltin (Turcia). Termenul de realizare este de 36 luni (6 proiectare și 30 execuție).

Centura Comarnic are un cost total estimat de 341 milioane lei (286 miliaone pentru execuție), lungimea este de 5,8 kilometri, iar ofertele au venit de la Coni – Trace și Frasinul. Termenul de realizare este de 23 luni (3 luni proiectare și 20 luni execuție).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Centurile Comarnic și Bușteni au fost transferate de la Ministerul Transporturilor/Compania de Drumuri la Consiliul Județean Prahova după ce CNAIR a ratat două licitații. În 2018, contractul pentru Centura Bușteni (variantă scurtă fără ieșirea în Azuga) a fost reziliat după ce firma câștigătoare (constructor de apartament) nu a mai depus scrisoare de garanție bancară, iar în 2021 CNAIR a anulat licitația pentru Centura Comarnic (profil de autostradă).

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310″ -Nota de Fundamentare.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cum au ajuns contractele..?
    Simplu:
    Terenul e matrașit de CJ Ph.
    S-a schimbat destinatarul șpăgii doar.
    Teren, defrisari, spagi trebuiau sa poarte un nume.
    De la CJ Ph.
    Intreb pentru un prieten : cin’ să fie?
    😯

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.