Coni-Trace și Ozaltin (Turcia) au depus oferte la contractul de 600 de milioane de lei pentru Centura Bușteni – Azuga. Constructorul prahovean Coni vrea să facă și Centura Comarnic

Modificare importantă licitație centura Bușteni Azuga prețul ofertei 40 % Licitație centura Bușteni Azuga modificare preț CJ Prahova

Asocierea Coni-Trace (România – Bulgaria) și Ozaltin (Turcia) au depus cele două oferte la contractul de 600 de milioane lei pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, șosea cu o lungime de 9 kilometri.

Asocierea Coni-Trace este constructorul Lotului 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, dar cu Trace (Bulgaria) lider de proiect, asociere care a depus ofertă și pentru Centura Comarnic, unde concurează cu Frasinul. Firma Coni este un constructor din Prahova, abonat la contracte cu statul și care a lucrat până acum doar la proiecte secundare. Al doilea constructor care a depus ofertă pentru Centura Bușteni – Azuga este Ozaltin, o firmă din Turcia care lucrează la modernizarea tronsonului Roșiori – Caracal pe DN 6 Alexandria – Craiova.

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni.

Consiliul Județean Prahova a preluat de la Compania de Drumuri proiectele centurilor Comarnic și Bușteni (proiecte critice pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei) și a lansat licitațiile pentru proiectare și execuția acestora în 24 decembrie 2022 (Centura Comarnic) respectiv vineri, 20 ianuarie 2023 (Centura Bușteni – Azuga).

Investiția are o valoare estimată (proiectare și execuție) de 604 milioane lei și o durată de realizare de 36 de luni din care primele 6 luni pentru proiectare. Licitația este lansată cu o clauză suspensivă, adică investiția nu are indicatorii tehnico economici aprobați de Guvern.

„Procedura de atribuire este inițiată sub incidența prezentei clauze suspensive în sensul că încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de publicarea Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii. Având în vedere dispozițiile Legii nr. 98/2016 și Hotărârii Guvernului nr. 395/2016, Consiliul Judetean Prahova în calitate de Autoritate Contractantă precizează că va încheia contract cu ofertantul declarat câștigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate din Programul Operational de Transport 2021-2027”, se arată în SEAP.

Datele Tehnice:

Centura Bușteni – Azuga are o lungime totală de 9,434 kilometri, urmărește în principal cursul Văii Prahovei, similar DN 1 pornește din intersecția cu breteaua de descărcare a Autostrăzii A3 între Sinaia și Poiana Țapului și DN 1 la km 127 +600 m, are un traseu adiacent acestuia pe partea stângă, trece pe sub DN 1 la km 134 și calea ferată București – Brașov după care reintră pe DN 1 la km 136 arată expertiza tehnică din noiembrie 2022 pe care a consultat-o Economedia.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Estimarea pentru desemnarea câștigătorului este luna mai.

Licitație centura Bușteni Azuga modificare preț CJ Prahova

Comentarii

  1. Centura care va distruge ecosistemul.
    Cel puțin pe zona Azuga Busteni se va da drumul la defrisare!
    Habarnavistii de la C.J. Prahova nici nu pot si nici nu pot gestiona veniturile.
    Se vor pasa problemele de la si spre CNAIR si centura va ramane o utopie!
    😲

  2. Sa se facă ceva totuși, pentru ca Valea Prahovei este deja o rușine! Iar tirurile circula pe Valea Prahovei zi și noapte, fără restricții în condițiile în care exista rute alternative ! De ce ?!?!

  3. De ce nu circula tirurile pe Vălenii de Munte – Cheia – Săcele ? Ca rută obligatorie , asa cum se face în alte tari civilizate ? Mai ales ca distanta este sensibil egală ?
    Caci DN 1 este super aglomerat zi si noapte, weekend sau nu …CJ Prahova , se aude ?!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *