Asocierea Coni-Trace, constructorul lotului 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău și Asocierea Frasinul-Arthenis au depus oferte pentru proiectarea și execuția Centurii Comarnic, o șosea cu o lungime de 6 kilometri și un cost estimat de 250 de milioane lei. Consiliul Județean Prahova a preluat proiectele centurilor Comarnic și Bușteni (Bușteni – Azuga) de la Compania de Drumuri, iar licitația pentru centura Comarnic a fost lansată pe 24 decembrie respectiv 20 ianuarie 2023 pentru Bușteni – Azuga.
Spre deosebire de Lotul 2 al secțiunii Ploiești – Buzău unde Trace (Bulgaria) este lider de asociere, la centura Comarnic situația s-a inversat, iar Coni, firmă din Prahova abonată la contracte cu statul, a depus ofertă în calitate de lider de asociere. Firma Frasinul, constructor din Bistrița Năsăud, participă în calitate de lider în asociere cu Arthenis și sprijinit ca terț de Hidrostroy, un mare constructor din Bulgaria.
Consiliul Județean Prahova ar urma să desemneze câștigătorul pe 28 aprilie 2023. Cu doar două oferte depuse, caietul de sarcini poate ridica semne mari de întrebare fie privind calitatea documentației tehnice fie estimarea de cost, 250 de milioane lei care trebuie să acopere două poduri noi peste Prahova și mai ales un pasaj nou de 330 de metri lungime totală peste Calea ferată București – Brașov, Magistrala 300.
Datele tehnice pentru Centura Comarnic – varianta 2022
Caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia arată o lungime de 5,8 kilometri cu traseu la vest de orașul Comarnic, paralel cu DN 1 și cu râul Prahova. Durata de realizarea este de 23 de luni din care primele trei luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție. Centura Comarnic va avea poduri peste râul Prahova și peste Magistrala CFR M 300 București – Brașov, acestea fiind cele mai importante lucrări de artă. Studiul geotehnic a fost actualizat în mai 2022, iar CJ Prahova a emis Certificatul de Urbanism în octombrie 2022.
Notă: Asocierea TRACE-CONI este în grafic și lucrează bine pe Lotul 2 Ploiești – Buzău.