Circulația pe Transfăgărășan se redeschide miercuri dimineață. Șoferii pot urca la Bâlea Lac până la sfârșitul lunii octombrie

turism romania transfagarasa foto pixabay

Compania de Drumuri redeschide circulația pe DN 7 C Transfăgărășan începând de miercuri, 15 iunie, traseul cel mai spectaculos Cabana Capra- Bâlea Lac-Bâlea Cascadă (km. 104-130) fiind accesibil șoferilor pentru cel puțin patru luni, exclusiv pe timpul zilei. O comisie tehnică formată din reprezentanți ai CNAIR, Regionalele de Drumuri și Poduri București și Brașov respectiv oficiali ai MAI a verificat traseul care ajunge la peste 2000 de metri altitudine pentru a stabili dacă sunt asigurate condițiile de siguranță pentru conducătorii auto. Redeschiderea Transfăgărășanului se face cu două săptămâni mai devreme față de vara anului trecut.

,,În acest an, printr-un efort susținut și cu ajutorul condițiilor meteo favorabile, am reușit să curățăm drumul cu două săptămâni mai devreme față de termenul obișnuit, 1 iulie.” a transmis DRDP Brașov

Redeschiderea circulației auto/moto pe Transfăgărășan, în avans față de termenul din Regulamentul de Funcționare (30 iunie sau în funcție de vreme) a fost cerută insistent de asociațiile turistice din județele Argeș și Sibiu, la pachet cu măsuri pentru ca accesul la Bâlea Lac să fie posibil mai mult de 4 luni/an. Pentru ca al doilea cel mai înalt drum din ţară să rămână deschis mai mult de patru luni pe an, CNAIR prin cele două Regionale care administrează Transfăgărăşanul ar trebui să construiască mai multe copertine de beton de protecţie (polate) care să protejeze şoferii de căderile de pietre şi avalanşe. Extinderea perioadei în care Transfăgărăşanul poate rămâne deschis circulaţiei a fost cerută insistent de sectorul turistic din judeţele Argeş şi Sibiu. Ultima licitaţie lansată în 2020 pentru modernizarea DN 7 C a fost anulată. Potrivit caietului de sarcini CNAIR căuta soluţii tehnice pentru „trecerea de la un drum deschis temporar circulaţiei la unul permanent deschis, pe cât posibil”. Transfăgărăşanul, construit în perioada 1970 – 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, ajungând la o altitudine maximă de 2.042 metri, în timp ce DN 67 C -Transalpina atinge în Pasul Urdele 2.145 metri altitudine.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

DN 67 C -Transalpina, cea mai înaltă șosea din România (2145 metri altitudine în pasul Urdele) este deschisă între Rânca și Obârșia Lotrului din 1 iunie, cel puțin până la sfârșitul lunii octombrie.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Autoritatile cu Transfagaraşanular trebui sa monteze la intrare in acest drum buncare de recuperare a peturilor, dozelor si a celorlalte recicaile pe care Salbatecul Turist de Bucharest le arunca in vale.
    Si normal ind8catii specifice pe banere:
    “Protejeaza Natura Salbatecule!”

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.