Compania de Drumuri redeschide circulația pe DN 7 C Transfăgărășan începând de miercuri, 15 iunie, traseul cel mai spectaculos Cabana Capra- Bâlea Lac-Bâlea Cascadă (km. 104-130) fiind accesibil șoferilor pentru cel puțin patru luni, exclusiv pe timpul zilei. O comisie tehnică formată din reprezentanți ai CNAIR, Regionalele de Drumuri și Poduri București și Brașov respectiv oficiali ai MAI a verificat traseul care ajunge la peste 2000 de metri altitudine pentru a stabili dacă sunt asigurate condițiile de siguranță pentru conducătorii auto. Redeschiderea Transfăgărășanului se face cu două săptămâni mai devreme față de vara anului trecut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

,,În acest an, printr-un efort susținut și cu ajutorul condițiilor meteo favorabile, am reușit să curățăm drumul cu două săptămâni mai devreme față de termenul obișnuit, 1 iulie.” a transmis DRDP Brașov

Redeschiderea circulației auto/moto pe Transfăgărășan, în avans față de termenul din Regulamentul de Funcționare (30 iunie sau în funcție de vreme) a fost cerută insistent de asociațiile turistice din județele Argeș și Sibiu, la pachet cu măsuri pentru ca accesul la Bâlea Lac să fie posibil mai mult de 4 luni/an. Pentru ca al doilea cel mai înalt drum din ţară să rămână deschis mai mult de patru luni pe an, CNAIR prin cele două Regionale care administrează Transfăgărăşanul ar trebui să construiască mai multe copertine de beton de protecţie (polate) care să protejeze şoferii de căderile de pietre şi avalanşe. Extinderea perioadei în care Transfăgărăşanul poate rămâne deschis circulaţiei a fost cerută insistent de sectorul turistic din judeţele Argeş şi Sibiu. Ultima licitaţie lansată în 2020 pentru modernizarea DN 7 C a fost anulată. Potrivit caietului de sarcini CNAIR căuta soluţii tehnice pentru „trecerea de la un drum deschis temporar circulaţiei la unul permanent deschis, pe cât posibil”. Transfăgărăşanul, construit în perioada 1970 – 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, ajungând la o altitudine maximă de 2.042 metri, în timp ce DN 67 C -Transalpina atinge în Pasul Urdele 2.145 metri altitudine.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

DN 67 C -Transalpina, cea mai înaltă șosea din România (2145 metri altitudine în pasul Urdele) este deschisă între Rânca și Obârșia Lotrului din 1 iunie, cel puțin până la sfârșitul lunii octombrie.