CNAIR a anulat licitația pentru proiectarea drumului de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova – Pitești / Cele două oferte depuse nu sunt conforme

Drum de Legătură Ford Dex 12

Compania de Drumuri a anulat licitația pentru proiectarea unei șosele de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova – Pitești, cele două oferte depuse fiind considerate inacceptabile/neconforme.

Licitația pentru proiectarea unui drum de legătură cu o lungime de aproximativ 10 kilometri între Uzina Ford și lotul 1 Craiova – Robănești (17 km) a fost lansată în august 2021, iar la termenul din 16 septembrie au fost depuse două oferte, ambele de la firme românești: SC IRIMAT CONS SRL – SC Studio CORONA SRL CIVIL Engineering și SC TOTAL ROAD SRL. Comisia de Evaluare din CNAIR a decis respingerea ambelor oferte și, cel mai probabil, licitația va fi reluată.

Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă anunța în vara anului trecut că durata de execuție a șoselei este de 24 de luni.

„Proiectul are ca scop realizarea unui drum de legătură prin care să fie preluat traficul de la Uzina Ford către Drumul Expres Craiova – Piteşti, tronsonul 1. Traseul preconizat se află în zona administrativă a localităţilor din judeţul Dolj : Malu mare, Pieleşti, Cârcea şi Gherceşti. De asemenea, se va elimina riscul apariţiei unui punct de congestie la sensul giratoriu care face legătura între Drumul Expres Craiova – Piteşti şi Centura de Nord a Craiovei – DN 65 F”, se arată în Caietul de Sarcini publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Durata contractului este de 3 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, 2 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție”, afirmă DRDP Craiova.

Drumul de Legătură urmează să se conecteze și cu Centura Craiova Sud, șosea tot de aproximativ 10 kilometri unde lucrările pot începe, Ministerul Transporturilor eliberând săptămâna trecută Autorizația de Construire. Primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești (antreprenor Tirrena Scavi) ar trebui să fie deschis circulației până la sfârșitul anului, dar șansele de finalizare sunt foarte mici, stadiul fizic de execuție fiind de doar 43%, cu o mobilizare insuficientă a constructorului.

Centura Craiova în prezent Foto Memoriu tehnic

Comentarii

  1. Asemenea firme, care încep cu intrzier majore ar trebui excluse prin lege de la alte licitatii. Dar ma tem ca acest lucru este imposibil în România zilelor noastre cand “comisioanele”!!! (a se citi șpăgile) încasate de cei din CNAIR și alte organe cu atributii în domeniul dezvoltării infrastructurii rutiere sunt foarte tentante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *