CNAIR a scos la licitație expertiza podului peste Olt de la Drăgășani de pe DN 67 B Târgu Jiu – Pitești. Trotuarul podului construit în 1901 s-a prăbușit în martie, iar circulația este complet închisă / Proteste pentru redeschiderea podului

Pod Olt Drăgășani

Compania de Drumuri, prin DRDP Craiova, a scos la licitație expertiza podului peste Olt de la Drăgășani, un pod vechi de peste 100 de ani al cărui trotuar s-a prăbușit în albia Oltului în martie. Podul de la limita județelor Vâlcea și Olt este închis pentru pietoni și autovehicule, iar circulația deviată zeci de kilometri pe mai multe drumuri județene, inclusiv pentru transportatorii de mărfuri. Vineri, 5 mai, localnicii din Verguleasa au protestat la Prefectura Olt solicitând redeschiderea podului, conform publicației Gazeta Oltului.

Podul peste Olt de la Drăgășani, de pe Drumul Național 67 B Târgu Jiu – Pitești, a fost construit în 1901 și lărgit în anii 60. Trotuarul s-a prăbușit pe 8 martie, iar în primă fază s-a decis interzicerea circulației pietonale, devierea camioanelor și restricții parțiale de circulație pentru autovehiculele de până la 7,5 tone. DN 67 B Pitești – Drăgășani – Târgu Jiu este una dintre cele mai proaste șosele din țară, dar lucrările de modernizare au fost amânate din cauza litigiului dintre CNAIR și Strabag.

Contractul pentru expertiza podului de la Drăgășani are o durată de doar 15 zile, o valoare maximă de aproape 200.000 lei, iar CNAIR își propune redeschiderea circulației pentru mașinile mai ușoare de 7,5, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Lungimea podului este de 400 de metri, iar anul construcției 1901. Podul a fost consolidat și lărgit în 1964-1965.

„Elaborare Expertiză tehnică inclusiv studiile necesare si documentatia tehnica necesara punerii in siguranta a podului pentru asigurarea circulatiei rutiere si pietonale pe toata lungimea podului pana la realizarea unui pod nou. Podul expertizat este amplasat pe drumul national DN 67B la km 119+236 si traverseaza raul Olt. Expertiza Tehnică va cuprinde studii, relevee, analize şi evaluări necesare pentru cunoaşterea stării tehnice a podului în concordanţă cu cerinţele prevăzute de reglementările tehnico-legale si documentatia tehnica din care sa reiasa lucrarile necesare pentru punerea in siguranta a podului, in vederea redeschiderii circulatiei rutiere pana la realizarea unui pod nou. Expertiza tehnică va cuprinde următoarele secţiuni: 1. Raportul de expertiză tehnică având următoarele capitole: a) descrierea situaţiei existente (descrierea lucrării, starea actuală a lucrării şi starea tehnică determinată în funcţie de indicii de degradare); b) lucrările urgente si necesare pentru punerea in siguranta a podului in vederea redeschiderii circulatiei rutiere; c) documentatia tehnica care va cuprinde lucrările necesar a fi executate pentru punerea in siguranta. Expertiza tehnică va cuprinde o prioritate a lucrărilor, în funcţie de urgenţa executării acestora şi posibilităţile tehnologice. Totodată expertiza tehnică va conţine şi propuneri pentru eventualele studii şi cercetări pe care expertul tehnic le consideră necesare a fi executate, pentru a stabili cu exactitate starea reală a obiectivului expertizat. Aceste propuneri vor fi justificate de către expert prin observaţii, măsurători, fotografii, etc. d) concluzii. 2. Fişa de constatare a stării tehnice a lucrării. 3. Notarea defectelor constatate pe teren. 4. Notarea caracteristicilor de funcţionalitate. 5. Evaluarea stării terenului . 6. Profile transversale. 7. Plan general de ansamblu. 8. Plan de amplasament. 9. Fotografii reprezentative ale lucrării. Expertiza tehnică va trebui să fie în mod obligatoriu ştampilată de către un expert tehnic de calitate atestat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru infrastructura de transport rutier, având certificatul de atestare vizat la zi”, arată Documentația SEAP.

Ofertele pot fi depuse până pe 11 mai. Un alt pod peste Olt construit acum un secol este cel de la Slatina (reparațiile capitale au tot fost amânate, iar inaugurarea lotului 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești a deviat traficul de tranzit pe DEx12).

Comentarii

  1. Mare grija la mafia suveicilor lui Racovita cu tebtacule in gruparile politice, MAI, Justitie si CCR, autorizata in proiecte falsificate, avize/autorizatii ISC/ISU falsificate, expertize MLPAT falsificate, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *