CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Brăila – Galaţi. Când vom putea circula pe şoseaua care face legătura cu „Golden Gate de România”

Drum Expres Brăila Galaţi Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri a semnat, joi, cu antreprenorul român UMB, contractul pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Brăila – Galaţi, o şosea cu profil de drum rapid la patru benzi şi o lungime de 11 kilometri.

Constructorul a câştigat contractul cu o ofertă de 370 de milioane lei (n.r., valoarea estimată de CNAIR în 2019 la lansarea licitaţiei a fost 530 milioane lei), finanţarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile

Durata de proiectare şi execuţie pentru DEx 6 este de 34 de luni, din care 10 luni proiectare, respectiv 24 de luni pentru execuţie, iar pe traseu vor fi construite 6 lucrări de artă, anunţă ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a participat la semnarea contractului.

„Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.

„Obiectivul general al proiectului, îl reprezintă crearea unei legături rutiere care va facilita traficul între Municipiile Braila şi Galaţi precum şi traficul de tranzit, asigurând creşterea vitezei de circulaţie, a capacităţii de trafic, o îmbunătăţire a siguranţei şi a confortului în trafic. Rezultatele așteptate: Construirea a 11.088 km de drum expres la 2 benzi pe fiecare sens de circulaţie şi execuţia a 3 poduri, 2 viaducte şi un pasaj”, menţionează CNAIR în comunicatul de presă.

Garanţia oferită este de 120 de luni, faţă de minimum 60 de luni din caietul de sarcini. Pe lângă asigurarea unei variante pentru DN 22 B (digul Brăila – Galaţi), Drumul Expres Brăila – Galaţi va asigura legătura şi cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila „Golden Gate de România”.

Podul peste Dunăre, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră de după Revoluţie, ar urma să fie finalizat la sfârşitul anului, dar riscă să nu poată fi deschis în lipsa drumurilor de legătură, mult întârziate.

Constructorul băcăuan a câştigat şi contractul pentru execuţia centurii municipiului Galaţi, o şosea cu o lungime de 30 de kilometri şi un cost de aproximativ 700 milioane lei.

De asemenea, pentru municipiul Brăila sunt prevăzute alte două Drumuri Expres Buzău – Brăila („Muntenia Expres” – 98 km, anul 2022 pentru finalizarea documentaţiei tehnice) respectiv Focşani – Brăila („Milcovia Expres”- 76 km, termen 2022 finalizare proiectare).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: