CNAIR face 85 de foraje pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie pentru a afla ce reparații sunt necesare pe tronsonul inaugurat cu o zi înainte de alegerile din 2014. Ce se întâmplă cu viaductul de la Aciliu, fisurat de la cutremure

Autostrada-A-1-Saliste-Cunta

CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a lansat în licitație o expertiză tehnică pentru finalizarea lucrărilor și remedierea degradărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Orăștie-Sibiu. Lotul 3 Săliște-Cunța (22 km.) a fost construit de Salini Impregilo (Italia), iar Guvernul Ponta (Victor Ponta fiind și candidat) a inaugurat lotul cu o zi înaintea turului 2 al alegerilor prezidențiale, deși știa că lucrările nu sunt finalizate și nici nu sunt conforme. Fisurile au apărut după puțin timp de la deschidere, iar în 2015 lotul 3 a fost complet închis pentru reparații.

Licitația pentru expertiza tehnică a fost lansată în licitație duminică, pe 8 octombrie și are o valoare de 4,1 milioane lei. Durata de realizare este de 12 luni. Potrivit caietului de sarcini, expertiza pentru Lotul 3 exclude viaductul de la Aciliu ,,în stare avansată de dragadare și cu fisuri de la cutremure”. Contractul pentru cel mai înalt viaduct din țară face obiectul unei alte licitații cu termen de depunere a ofertelor 18 octombrie (detalii aici). Pe lângă problema viaductului, CNAIR trebuie să rezolve și alunecările de teren de la Dealul Aciliu.

Expertiza lotului dintre Săliște (jud. Sibiu) și Cunța (jud. Alba) include : 

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

,,-85 de foraje la adâncimea medie de 6 metri la interdistanțe de 500 de metri în lungul autostrăzii, intercalat pe ambele căi de circulație

-54 de foraje cu adâncime medie de 30 de metri în cele 9 zone identificate cu potențial de instabilitate

-3 încercări/teste de laborator pentru fiecare foraj realizat

-210 carote (probe din asfalt) prelevate de pe ambele căi de rulare incluisiv o serie de carote de dimensiuni mari în vederea determinării compoziției straturilor de mixtură asfaltică și eventual a caracteristicilor acesteia. ” se arată în caietul de sarcini.

Expertiza tehnică pentru viaductul Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate

Expertiza tehnică a viaductului de la Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate, deși viaductul a fost dat în trafic în noiembrie 2014. Expertiza tehnică pe care a consultat-o Economedia arată:

Probleme la suprastructură:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

– degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale

– fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate

Probleme la Infrastructură:

– crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor

– fisurile și crăpăturile existente de la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși

– Pila 11 Calea 2, în zona cuzineților prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor

Concluzia expertizei:

1. Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate palierele proiectului

2.Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani

3. Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător

4. Dublarea numărului de fisuri cât și extinderea celor vechi

5. Noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.