CNAIR nu va rezilia contractul cu UMB pentru Centura Galați așa cum a solicitat constructorul în 2023, anunță președintele CJ Galați, Costel Fotea după discuții cu Grindeanu și Pistol

CNAIR nu reziliază contractul cu UMB pe Centura Galați Sursa foto: Costel Fotea FB

CNAIR nu va rezilia contractul cu UMB pentru Centura Galați (Centura Mare) așa cum a solicitat oficial antreprenorul în 2023, a anunțat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, după discuții la București cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și cu directorul CNIAR, Cristian Pistol.

Săptămâna trecută, Economedia a relatat că UMB a solicitat oficial în 2023 rezilierea amiabilă a contractului semnat în toamna anului 2020 și prins pe fonduri de la Buget, informația fiind publică în rapoartele CNAIR : ,, „Antreprenorul a solicitat încetarea de comun a contractului”.

,,Veste bună pentru județul Galați/Contractul pentru Centura Mare a Galațiului nu se reziliază, iar lucrările trebuie realizate. 
Astăzi, în urma întâlnirii pe care am avut-o cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul CNAIR, Cristian Pistol, s-a stabilit continuarea investiției la viitoarea Variantă Ocolitoare a municipiului Galați (Centura Mare a Galațiului). Astfel, în ciuda ultimelor informații apărute în spațiul public, contractul de lucrări nu se reziliază, iar asocierea de firme care a câștigat licitația trebuie să realizeze lucrările la acest proiect extrem de important pentru județul nostru și nu numai. Centura Mare a Galațiului va pleca din zona Vămii Giurgiulești, va trece prin spatele lacului Brateș și se va intersecta cu DN25, în zona satului Traian.” -Costel Fotea.

Tot în județul Galați, UMB ar fi trebuit să înceapă lucrările la Podul peste Siret de la Cosmești (contract cu fonduri europene semnat încă din 2022).

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Până la sfârșitul anului, UMB trebuie să termine lucrările pe Drumul Expres Brăila – Galați, șosea rapidă de 11 km, din care mega viaductul peste Siret și calea ferată are 1,8 km. Pe traseul de 33 de kilometri al Centurii Galați sunt 34 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 4,4 kilometri, iar contractul nu poate fi suplimentat pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții, a explicat la sfârșitul anului trecut ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Oficialul l-a criticat pe fostul ministru Lucian Bode care a semnat contractul în 23 septembrie 2020, înaintea alegerilor.

„Vom găsi o soluție pe Centura Galațiului. După cum știți, au fost niște domni care au semnat prin 2020 pe repede înainte…veneau alegerile…așa cum s-au făcut și altele. S-au gândit să semneze un contract pe Centura Galațiului care…eu vă spun cât se poate de direct…suntem aproape siguri că la Galați vom aplica aceeași soluție ca la Timișoara unde am avut un constructor neserios. S-a reziliat și în aproape două luni s-a reluat licitația. Vom rupe acest nod gordian și să începem efectiv lucrul. Din păcate, modul în care s-au grăbit lucrurile în 2020…faptul că prețurile nu mai sunt aceleași…trebuie să găsim o soluție ca la Timișoara”, spunea la sfârșitul anului trecut Sorin Grindeanu.

Date Tehnice VO Galaţi

Centura Galaţi, şosea cu o bandă pe sens şi acostament lat de 1,5 metri. Traseul se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi Calea Ferată Tecuci – Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti (cu Republica Moldova).

Durata contractului este de 12 luni – proiectare, 42 luni – execuţie şi 120 de luni – garanţie. Pe traseu vor fi proiectate 34 de lucrări de artă: poduri, pasaje şi viaducte. Preţul pe kilometru este de 4,4 milioane euro. Licitaţia a fost lansată pentru 900 milioane lei, iar oferta câştigătoare a fost de 700 milioane lei, cu 50 de puncte pentru oferta tehnică, respectiv 50 de puncte oferta financiară. Potrivit notei de fundamentare din iunie 2019, în faza de execuţie ar urma să fie asigurate 250 de locuri de muncă pe plan local.

Sursa foto: Pe Unde Merg

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Preţul pe kilometru este de 4,4 milioane euro.
    Exceptional!
    Curg banii la Galati oe Apa Sambetei?😵😵

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.