Compania de Drumuri va semna cu constructorul Maristar (România) contractul pentru modernizarea DN 7A Brezoi – Petroșani, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului, Transalpina și DN 66 Defileul Jiului. Oferta depusă de Maristar a fost declarată conformă luna aceasta, potrivit informațiilor pe care le-a consultat Economedia.
Constructorul român Maristar a depus singura ofertă la a doua licitație a CNAIR pentru modernizarea Drumului Național 7A. Maristar este compania care a făcut reparațiile capitale la Podurile Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui și va începe lucrările pe DN 1 A Mogoșoaia. În Asociere cu Maristar este și constructorul AutoTehnorom din județul Suceava, antreprenor care derulează contracte cu Compania de Drumuri.
CNAIR a lansat pe 7 aprilie a doua licitație pentru modernizarea unui sector al DN 7 A, tronsonul din zona de munte de la Vidra până la limita dintre județele Vâlcea și Hunedoara. La prima procedură, CNAIR a primit o singură ofertă, cea a constructorului IMFALT din Turcia, dar oferta a fost considerată neconformă și procedura anulată în martie după cum Economedia a explicat aici.
Pentru a doua licitație, Compania de Drumuri, prin DRDP Craiova a menținut valoarea estimată de 100 de milioane lei (99.6 milioane ) și durata de 20 de luni. DN 7 A Brezoi – Petroșani are o lungime totală de 86 de kilometri, din care 62 km sunt în județul Vâlcea, respectiv 24 km în județul Hunedoara. Tronsonul cel mai circulat este Brezoi – Voineasa – Obârșia Lotului, vara spre și dinspre Transalpina, iar pe timpul iernii pentru zona „Vidra – Domeniul Schiabil Transalpina”. Potrivit caietului de sarcini, DN 7 A este șosea de clasa tehnică IV, cu o singură bandă/sens, parte carosabilă 2X3,5 metri și o platformă totală a drumului de 8,5 metri. Lucrările se fac pe actualul amplasament, fără a fi nevoie de exproprieri.
Studiul geotehnic a fost realizat în 2020 și prezintă starea de degradare a DN 7 A, inclusiv cu zone care nu au asfalt :
,,Drumul național DN7A, pe sectorul studiat, în lungime de 21,932 km (conform axa proiectata și măsurători topografice), este incadrat in clasa tehnica IV, iar din punct de vedere al categoriei de importanță este încadrat în clasa “C” importanță normala. Degradarile constatate pe toata lungimea sectorului de drum studiat sunt urmatoarele: faiantari cu un nivel ridicat de severitate; fisuri si crapaturi longitudinale; plombari si covoare extinse; fagase majoritatea peste 5,00 cm; valuriri; suprafata exudate; ciupituri; cedari de acostamente; santuri rigole colmatate; podete partial executate care nu prezinta degradari majore sau defecte care sa nu permita continuarea lucrarilor. Zidurile de sprijin degradate si cu inaltimi prea mici, cu materiale scurse peste coronament, fapt ce a condus si la colmatarea masiva a santurilor; barbacane nefunctionale; deplasari de tronsoane in zona rosturilor; cedari locale ca urmare a rasturnarii carcaselor si a rasturnarii; rupere de terasament etc. Podurile prezinta beton cu aspect friabil; defecte de suprafata ale fetei vazute; coroziunea armaturilor; pete de rugina; reducerea sectiunii elementului; infiltratii; segregari ale betonului; absenta casiurilor, scarilor si a santurilor pereate la piciorul taluzelor; albia in zona podurilor este neamenajata si cu depuneri de material. Podetele sunt in mare parte neterminate dar (partial executate) cu structura din elemente prefabricate pentru care nu s-au turnat timpanele monolite si aripile, nu s-au realizat camerele de cadere etc.”- documentație SEAP.
Pentru sectorul de 62 km. de la Brezoi până la limita cu jud. Hunedoara (Groapa Seacă) CNAIR a primit trei oferte la contractul pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de modernizare.