Coca-Cola anunță încetarea activității în Rusia, după epuizarea stocurilor

coca cola

Ruşii urmează să rămână în curând fără Coca-Cola: după ce compania americană şi-a anunţat în martie retragerea din Rusia, societatea de îmbuteliere Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) îşi anunţă încetarea activităţii, după epuizarea stocurilor, transmite News.ro. Au apărut deja alternative

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Grupul anunţă într-un comunicat că ”nu va mai produce şi nici vinde Coca-Cola sau alte mărci ale societăţii în Rusia”.

Este o premieră din 1986, când grupul şi-a instalat prma fabrică de producţie.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Inclusiv în timpul Războiului Rece, Coca-Cola a continuat să producă şi să vândă pe teritoriul fostei Uniuni Sovietice.

În prezent, întreprinderea deţine zece instalaţii de producţie în Rusia, care îmbuteliază băuturi nealcoolice şi sucuri de fructe. Firma are în total 7.000 de angajaţi, în principal tineri ruşi în vârstă de până la 30 de ani, care reprezintă 44% dintre angajaţi.

Înaintea Războiului rus din Ucraina, Coca-Cola HBC avea rezultate foarte bune, înregistrând în 2021 o creştere a vânzărilor cu 18% – 2,1 miliarde de litri vânduţi. Profitul net a crescut cu 31,9% în 2021, la 547,2 milioane de euro.

În vederea acoperirii lipsei Coca-Cola, unele întreprinderi ruseşti au dezvoltat alternative. La 16 mai, marca Oşakovo a prezentat o nouă gamă de băuturi, cu ”gustul clasic al băuturilor voastre gazoase preferate”. Între ele se află ”CoolCola”, ”o băutură expresivă şi răcoritoare cu un gust cult”, ”Fancy” sau ”Street”, care seamănă puternic cu modelele lor americane.

Alţi producători ruşi au fost şi mai rapizi, ca de exemplu Slavda, care a lansat Grink Cola în aprilie şi care revendică ”acelaşi gust” ca originalul.