Ruşii urmează să rămână în curând fără Coca-Cola: după ce compania americană şi-a anunţat în martie retragerea din Rusia, societatea de îmbuteliere Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) îşi anunţă încetarea activităţii, după epuizarea stocurilor, transmite News.ro. Au apărut deja alternative

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Grupul anunţă într-un comunicat că ”nu va mai produce şi nici vinde Coca-Cola sau alte mărci ale societăţii în Rusia”.

Este o premieră din 1986, când grupul şi-a instalat prma fabrică de producţie.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Inclusiv în timpul Războiului Rece, Coca-Cola a continuat să producă şi să vândă pe teritoriul fostei Uniuni Sovietice.

În prezent, întreprinderea deţine zece instalaţii de producţie în Rusia, care îmbuteliază băuturi nealcoolice şi sucuri de fructe. Firma are în total 7.000 de angajaţi, în principal tineri ruşi în vârstă de până la 30 de ani, care reprezintă 44% dintre angajaţi.

Înaintea Războiului rus din Ucraina, Coca-Cola HBC avea rezultate foarte bune, înregistrând în 2021 o creştere a vânzărilor cu 18% – 2,1 miliarde de litri vânduţi. Profitul net a crescut cu 31,9% în 2021, la 547,2 milioane de euro.

În vederea acoperirii lipsei Coca-Cola, unele întreprinderi ruseşti au dezvoltat alternative. La 16 mai, marca Oşakovo a prezentat o nouă gamă de băuturi, cu ”gustul clasic al băuturilor voastre gazoase preferate”. Între ele se află ”CoolCola”, ”o băutură expresivă şi răcoritoare cu un gust cult”, ”Fancy” sau ”Street”, care seamănă puternic cu modelele lor americane.

Alţi producători ruşi au fost şi mai rapizi, ca de exemplu Slavda, care a lansat Grink Cola în aprilie şi care revendică ”acelaşi gust” ca originalul.