Coca-Cola anunță încetarea activității în Rusia, după epuizarea stocurilor

coca cola

Ruşii urmează să rămână în curând fără Coca-Cola: după ce compania americană şi-a anunţat în martie retragerea din Rusia, societatea de îmbuteliere Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) îşi anunţă încetarea activităţii, după epuizarea stocurilor, transmite News.ro. Au apărut deja alternative

Grupul anunţă într-un comunicat că ”nu va mai produce şi nici vinde Coca-Cola sau alte mărci ale societăţii în Rusia”.

Este o premieră din 1986, când grupul şi-a instalat prma fabrică de producţie.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Inclusiv în timpul Războiului Rece, Coca-Cola a continuat să producă şi să vândă pe teritoriul fostei Uniuni Sovietice.

În prezent, întreprinderea deţine zece instalaţii de producţie în Rusia, care îmbuteliază băuturi nealcoolice şi sucuri de fructe. Firma are în total 7.000 de angajaţi, în principal tineri ruşi în vârstă de până la 30 de ani, care reprezintă 44% dintre angajaţi.

Înaintea Războiului rus din Ucraina, Coca-Cola HBC avea rezultate foarte bune, înregistrând în 2021 o creştere a vânzărilor cu 18% – 2,1 miliarde de litri vânduţi. Profitul net a crescut cu 31,9% în 2021, la 547,2 milioane de euro.

În vederea acoperirii lipsei Coca-Cola, unele întreprinderi ruseşti au dezvoltat alternative. La 16 mai, marca Oşakovo a prezentat o nouă gamă de băuturi, cu ”gustul clasic al băuturilor voastre gazoase preferate”. Între ele se află ”CoolCola”, ”o băutură expresivă şi răcoritoare cu un gust cult”, ”Fancy” sau ”Street”, care seamănă puternic cu modelele lor americane.

Alţi producători ruşi au fost şi mai rapizi, ca de exemplu Slavda, care a lansat Grink Cola în aprilie şi care revendică ”acelaşi gust” ca originalul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: