Coca-Cola şi Starbucks au solicitat să-şi înregistreze din nou mărcile comerciale în Rusia pentru a-şi proteja drepturile de proprietate intelectuală, după ce au părăsit ţara ca răspuns la invadarea Ucrainei de către Moscova în 2022, a informat ziarul de afaceri naţional Vedomosti, citat de Reuters.
Conform News.ro, care citează publicațiile internaționale, Coca-Cola a depus trei cereri de înregistrare a mărcii în aprilie, a spus Vedomosti, citând documente de pe site-ul agenţiei ruse de proprietate intelectuală Rospatent.
”Activele de proprietate intelectuală sunt de mare valoare şi importanţă pentru compania Coca-Cola şi luăm în mod continuu măsuri pentru a îmbunătăţi şi consolida aceste active la nivel mondial”, a declarat un purtător de cuvânt al Coca-Cola.
”Cererile noastre în Rusia sunt menite să ne menţină drepturile asupra mărcii comerciale”.
Starbucks a depus opt cereri similare în Rusia la sfârşitul lunii mai, a informat Vedomosti la începutul acestei luni, citând Rospatent.
”Starbucks depune în mod obişnuit cereri de mărci comerciale în întreaga lume pentru a-şi proteja marca”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei din Seattle.
Reuters nu a reuşit să găsească documentele de la Rospatent. Agenţia nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Alte firme occidentale, cum ar fi gigantul suedez de mobilă IKEA, au depus cereri similare de mărci comerciale în Rusia, de când şi-au închis afacerile.
Starbucks, care avea cândva 130 de magazine şi aproape 2.000 de angajaţi în Rusia, şi-a finalizat vânzarea în iunie 2023. Cumpărătorii au redeschis lanţul sub numele de Stars Coffee.
Coca-Cola a oprit oficial vânzarea în Rusia a mărcilor sale cheie, Coca-Cola, Sprite şi Fanta. Fosta sa divizie din Rusia s-a redenumit Multon Partners şi vinde un produs numit Dobry Cola (Good Cola).