Consiliul Județean Prahova propune construirea unor centuri în stațiunile Comarnic, Bușteni și Azuga de pe Valea Prahovei, cele două proiecte pentru fluidizarea circulației pe DN 1 fiind discutate marți, într-o ședință comună cu responsabili din Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri pentru a corela investițiile cu variantele de traseu ale Autostrăzii Ploiești – Brașov.
Ar fi a treia încercare de realizare a unor centuri pe DN 1, de această dată a autorităților locale după ce primele două, ale CNAIR, au eșuat. (n.r în 2017 s-a lansat o licitație pentru centuri la Comarnic și Bușteni pentru ca în 2020 să fie lansată o licitație pentru Centura Comarnic la profil de autostradă, de asemenea, anulată).
Întâlnirea de la sediul Consiliului Județean Prahova marchează, de altfel, și reactivarea site-ului Autostrăzii Ploiești – Brașov, pagină de internet dedicată proiectului de infrastructură, care nu mai avusese nicio informare din 30 august 2021, din mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.
Termenul inițial pentru predarea propunerii de traseu era 15 august, însă Consitrans a întârziat livrarea documentației pentru 13 decembrie 2021 dând vina pe MAPN și pe Consiliul Județean Prahova, după cum Economedia a scris aici.
În cadrul întâlnirii de marți, CNAIR a cerut proiectantului să prezinte o nouă analiză pentru noduri la intersecția cu DN 71 Târgoviște – Sinaia și la Azuga.
„Marți, 11.01.2021, a avut loc o nouă întâlnire a reprezentanților CNAIR cu cei ai autorităților locale din zonele care sunt poziționate pe variantele de traseu ale obiectivului de investiție “Autostrada București – Brașov, Tronson Ploiești – Brașov”. În cadrul acestei ședințe, Prestatorul a prezentat participanților variantele de traseul studiate în cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu Etapa 1, precum și corelarea acestora cu proiectele derulate de către CJ Prahova (VO Bușteni – Azuga, VO Comarnic, etc). De asemenea, s-a stabilit ca proiectantul să realizeze o nouă analiză în ceea ce privește posibilitatea de realizare a unui nou nod rutier între Bușteni și Azuga, în zona Cimitirului Azuga, pentru conexiunea Autostrăzii Ploiesti-Brasov cu VO Busteni – Azuga și un nod rutier în zona DN 71”, a transmis CNAIR.
Tronsoanele „critice” de la Comarnic și Bușteni, acolo unde se formează cele mai mari cozi de pe DN 1 Valea Prahovei, pot fi lansate în licitație pentru execuție în 2023, în avans față de calendarul proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov, explica săptămâna trecută, la B1 TV, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Explicând modul în care a urmărit derularea proiectului pentru Autostrada – Ploiești Brașov, Drulă a menționat că a cerut Consitrans să predea cu prioritate, în avans față de graficul întregului proiect, tronsoanele Ploiești – Comarnic respectiv Bușteni, unde se propune un tunel. „Am avut o discuție cu consultantul și le-am spus că sectorul de la Ploiești la Comarnic, inclusiv partea de ocolire de la Comarnic, să fie prioritizat și livrat mai devreme, pentru sectorul cu tunel care ocolește orașul Bușteni, documentația să fie livrată în vans față de termen. Privim către viitor, dacă insistă (n.r. ministrul Grindeanu) pe aceste două sectoare, atunci licitația pentru execuție poate fi lansată în avans, iar în 2024, la termenul contractual, să se liciteze restul autostrăzii. Un contract semnat pentru execuția lucrărilor este mai mult decât am avut vreodată pe Ploiești-Brașov”, spune Drulă.