Contract de 850 milioane lei pentru modernizarea ultimilor 21 de kilometri de șină veche de tramvai / Primarul Nicușor Dan: Se va lucra pe liniile 14, 40 și 55

Tramvai linia 41 Sursa STB

Primăria Capitalei a lansat în licitație două contracte cu o valoare totală de 856 milioane lei pentru modernizarea ultimilor 21 de kilometri de șină veche de tramvai, a anunțat vineri primarul general Nicușor Dan. Sunt două loturi care nu au fost atribuite la prima licitație unde nu s-au depus oferte din cauza duratei de doar 12 luni pe care o prevăzuse PMB pentru execuție. La această a doua procedură, termenul de execuție este de 2 ani. Modernizarea este obligatorie pentru a permite circulația tramvaielor noi cumpărate de la Arad, 70 din cele 100 de tramvaie achiziționate cu bani europeni fiind pe traseu. În timpul lucrărilor, pe traseul tramvaielor vor fi introduse autobuze și troleibuze (Solaris cu autonomie de 20 km.). În noiembrie, PMB a semnat contracte pentru modernizarea a 22 de kilometri de linie, după cum Economedia a relatat aici.

„Am scos în achiziție reabilitarea a încă 21 km cale dublă de rulare pentru tramvaie. Achiziția a fost împărțită în două loturi:

Lotul 1 – reabilitare 18 km linie tramvai pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan. Pe acest tronson circula linia de tramvai 40, care leagă cartiere importante ale orașului, de la Piața Sfânta Vineri până la Complexul RATB Titan.

Lotul 2 – reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55 pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac”, a transmis primarul Nicușor Dan.

Valoarea contractului pentru Lotul 1 este de 745 milioane lei, iar pentru lotul 2 de 111 milioane lei.

„Autoritatea Contractanta dorește încheierea contractului servicii de proiectare, asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție: Lot 1 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan, lungime traseu 18,000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere.

Linia de tramvai 40 este una din liniile eficiente, ea leaga cartiere importante ale orasului si, totodata, se realizeaza legatura cu transportul subteran (metrou). Lot 2 – Reabilitare sistem rutier: Obiect 2 – Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă. Infrastructura de tramvai aferenta liniei 55 străbate arterele Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărași, Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Sos. Iancului, Sos. Pantelimon.

Linia de tramvai 55 este una din liniile eficiente, ea leagă cartiere importante ale orașului si, totodată, se realizează legătura cu transportul subteran (metrou). Obiect 13 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian B-dul Ferdinand I intre Sos. Mihai Bravu si str. Traian este deservit de linia de tramvai 14, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă. Starea tehnica precara a liniei de tramvai pe tronsonul propus pentru modernizare are o influenta negativa asupra materialului rulant existent, iar in viitor nu permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar impiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de calatori atractiv şi eficient. Obiect 15 – Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului intre B-dul Camil Ressu si Strada Baba Novac, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă. Pe strada Dristorului linia de tramvai este amplasata in zona carosabila (pe un singur sens) si realizeaza legatura intre Sos. Mihai Bravu si B-dul Camil Ressu, asigurand astfel intoarcerea tramvaielor in caz de avarie pe tronsoanele adiacente. Starea tehnica precara a liniei de tramvai pe tronsonul propus pentru modernizare are o influenta negativa asupra materialului rulant existent, iar in viitor nu permite introducerea tramvaielor moderne”, se arată îm SEAP.

Ofertele pentru cele două contracte pot fi depuse până pe 31 ianuarie 2024.

Sursa STB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *