Directorul general CFR infrastructură, Ion Simu, va avea în următorii 4 ani un salariu pe contract de mandat de 50.322 lei brut/lună reprezentând 29.000 lei net/lună sau aproape 6.000 de euro net, potrivit datelor oficiale pe care le-a consultat Economedia. Ion Simu, urmărit penal de DNA pentru instigare la abuz în serviciu, fost șef CFR Timișoara, a fost pus la conducerea Centrală CFR Infrastructură la doar o lună după ce Sorin Grindeanu a devenit ministru al Transporturilor.
Potrivit calculelor Economedia, Simu va avea un salariul dublu față de cel al președintelui Iohannis. Despre Simu, publicația PressOne a scris că ar fi contribuit la transportul cu trenul pentru mitingul PSD din 2018.
Pentru conducerea CFR Infrastructură, Ministerul Transporturilor a organizat concurs potrivit PNRR, iar selecția s-a făcut cu două firme de recrutare, Pluri Consultants și Fox Managements, dar a avut și prevederi considerate restrictive privind participarea la concurs (să nu fie în litigiu cu Compania).
Noua grilă de salarizare se aplică din iunie 2023, conform documentelor.
„Tragerea” companiilor din Transporturi între PSD și PNL
Imediat de la instalarea Guvernului Ciucă (noiembrie 2021), conducerea companiilor din Transporturi (director general/administratori CA) „s-a tras” între cele două partide. PNL a rămas cu CNAIR, CFR Călători și Metrorex, iar PSD a preluat CFR Infrastructură. Ulterior au fost schimbați sau și-au dat demisia șefii de la TAROM și Compania Aeroporturi București.
În mandatul lui Simu, CFR Infrastructură a semnat șapte din cele opt mari contracte de modernizare din PNRR
În mandatul lui Ion Simu, CFR Infrastructură a semnat șapte din cele opt mari contracte finanțate din PNRR, contracte pentru modernizarea/electrificarea a aproape 300 de kilometri de linie de tren pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj – Oradea. Contractul pentru Lotul 1 Caransebeș – Lugoj de pe M 100 ar putea fi semnat luna aceasta, crede ministrul Grindeanu (detalii aici).
Tot în mandatul lui Simu au fost lansate licitații foarte importante precum Craiova – Caransebeș sau modernizarea Gării de Nord din București. Pe de altă parte, în mandatul lui Simu, CFR pare să fi tras pe linie moartă linia de tren la Aeroportul Brașov, în timp ce proiectul trenului către Aeroportul Timișoara a fost prioritizat (Detalii, AICI).