Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță că achiziția celor 62 de rame electrice noi de scurt parcurs (Regio) va beneficia de o finanțare prin Programul European de Modernizare, valoarea proiectului fiind de 470 de milioane de euro. Totodată, prin acestă confirmare, ARF va pregăti documentația pentru achiziția a încă de 60 rame, anunță Autoritatea pe pagina de Facebook. La licitația pentru 62 de trenuri electrice Regio, ofertele au venit de la Alstom și Pesa. Evaluarea ofertelor are termen-limită în SEAP 30 noiembrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță confirmarea din partea Băncii Europene de Investiții (BEI), în legătură cu acceptarea aplicatiei Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, beneficiar Autoritatea pentru Reformă Feroviară, cu privire la finantarea achizitiei a 62 trenuri electrice de scurt parcurs, prin Fondul European de Modernizare (FM). Astfel, 470 milioane EUR (valoarea proiectului fără TVA) sunt finanțate, nerambursabil, din acest fond pentru achizitia de trenuri noi pentru România. În urma acestei decizii, ARF va putea pregăti documentația de investiții și cea de achiziții publice privind procurarea a încă circa 60 trenuri care să sprijine mobilitatea durabilă din România. Se preconizează ca în trimestrul 1 al anului 2024, acest nou proiect de investiții să fie publicat in SICAP. Precizăm că FM este unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde. Perioada de implementare a FM este 2021-2030”, a transmis ARF.

Ramele electrice de scurt parcurs achiziționate de către ARF sunt finanțate prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Transport 2021-2027, iar valoarea totală estimată este între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA. Licitația pentru achiziția a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost publicată în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) pe 16 mai 2022, valoarea investiției fiind cuprinsă între 3,2 și 4,1 miliarde lei. Potrivit documentației, sunt trei loturi, pe regiuni, contractele având o clauză prin care se poate dubla perioada de întreținere, de la 15 ani la 30 de ani, practic pe întreaga durată de viață a ramelor.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

• Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA.

• Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA.

• Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Ulterior deschiderii ofertelor, comisia va începe evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cerințele caietelor de sarcini.

Durata contractului este de 221 luni (18 ani), prețul ofertei primește un punctaj de 70%, programul de livrare 9 puncte (pentru 18 luni de la semnarea contractului, prima unitate) și alte 9 puncte pentru o capacitate de max. 250 de persoane.