Transportatorii rutieri pot conduce până la 11 ore/zi față de programul normal de 9 ore/ zi după ce Ministerul Transporturilor a aprobat o derogare temporară de la Regulamentul Comisiei Europene 561/2006 care stabilește perioadele de conducere și odihnă. Derogarea este explicată prin ,,situația de urgență” existentă pe teritoriul României în contextul crizei provocate de războiul din Ucraina care a dus la aglomerarea vămilor, dar și a aplicării restricțiilor din Pachetul Mobilitate 1 ( n.r. întoarcerea camioanelor acasă la fiecare 8 săptămâni). În plus, extinderea programului legal de condus este motivată și prin necesitatea de a nu afecta fluxurile de mărfuri și lanțurile de aprovizionare. Derogarea a intrat în vigoare marți și se aplică temporar, până pe 13 aprilie, arată Ministerul Transporturilor :

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

,,1. Acordarea unei derogări temporare de la prevederile privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de repaus ale conducătorilor auto prevăzute în Regulamentul CE nr. 561/2006, pentru o perioadă de 30 de zile, respectiv în perioada 15 martie 2022 – 13 aprilie 2022, în cazul transporturilor rutiere de mărfuri efectuate cu vehicule cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, astfel:
a) Posibilitatea efectuării de către conducătorii auto a unei durate zilnice de conducere de 11 ore (față de 9 ore, care poate fi extinsă la 10 ore de 2 ori pe săptămână, conform Regulamentului), fără a depăși 60 de ore într-o săptămână, respectiv fără a depăși 96 de ore în două săptămâni consecutive;
b) posibilitatea extinderii duratei de conducere într-o săptămână la 60 de ore (față de 56 de ore, conform Regulamentului);
c) Posibilitatea extinderii duratei de conducere în două săptămâni consecutive la 96 de ore (față de 90 de ore, conform Regulamentului);
d) Posibilitatea efectuării de către conducătorii auto a pauzei de 45 de minute după o perioadă de 5 ore și 30 de minute de conducere continuă (față de 4 ore și 30 de minute, conform Regulamentului);
e) posibilitatea dea efectua perioada de repaus săptămânal normal de minim 45 de ore în cabina vehiculului.
2. Conducătorii auto au obligația de a menționa în scris, pe foile de înregistrare ale tahografului analog sau pe spatele print-urilor tahografului digital, toate cazurile în care au pus în practică derogările aprobate mai sus.
3. Informarea imediată a Comisiei Europene cu privire la derogarea acordată

Miercuri dimineață, în vămile cu Ungaria, șoferii de camioane așteptă 11 ore (660 minute) la vama Petea pentru a ieși din România, 7 -8 ore la Borș 2 pe Autostrada A 3 și peste 5 ore la Vama Nădlac 2 pe Autostrada A 1.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

,,În urma restricţiilor de circulație din perioada 11-15.03.2022, de pe teritoriul Ungariei, când autovehiculele de transport cu o capacitate mai mare de 7,5 tone nu au circulat pe teritoriul statului vecin, dar şi din cauza prezentării unui număr mare de automarfare pentru a ieşi din ţară într-un timp foarte scurt, la această oră în punctele de trecere a frontierei de la granița comună se înregistrează timpi de aşteptare ridicaţi pe sensul de ieşire din ţară pe arterele destinate acestor autovehicule. A fost mărit numărul arterelor de control pentru automarfare pe sensul de ieşire din ţară, atât în P.T.F. Borş II (se lucrează pe 4 artere) cât şi în P.T.F. Nădlac II (se lucrează pe 6 artere), dar şi în P.T.F. Vărşand (se lucrează pe 3 artere), P.T.F. Borş (se lucrează pe 2 artere).” a transmis Poliția de Frontieră.