Dacia nu exclude să producă Spring în România sau Europa / Trecerea la Euro 7 va scumpi mașinile cu 1.500-1.800 de euro / Ce spune șeful Dacia despre limita de preț de 75.000 de euro din Rabla Plus

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

Mihai Bordeanu, directorul general Automobile Dacia, a declarat că nu exclude să producă Spring, care este acum dezvoltat în China, în România sau Europa, mai ales că strategia industrială nu a fost încă stabilită pentru următoarea decadă.

„Totul se discută. Momentan mașinile se produc acolo (n.r. – China), dar încă o dată totul e pe masă. Strategia industrială încă n-a fost stabilită pentru următoarea decadă. Luăm deciziile acestea la momentul potrivit”, precizează Mihai Bordeanu.

Un subiect important pentru industria auto este trecerea la Euro 7, care introduce reglementări mai stricte pentru motoarele termice, în special pentru diesel. La sfârșitul anului 2018, Uniunea Europeană a anunțat pentru prima oară intenția ca Europa să devină până în 2050 primul continent fără emisii de dioxid de carbon, în cadrul unui amplu proiect pentru limitarea încălzirii globale, scrie Autocritica. În octombrie 2022, Uniunea Europeană a ajuns la un acord final pentru a interzice vânzarea de mașini cu motoare diesel și pe benzină începând din anul 2035. În viziunea Uniunii Europene, noul standard Euro 7 este necesar pentru a corecta o serie de probleme existente la actualul standard Euro 6, introdus oficial în Europa în 2014. Practic, Uniunea își propune ca Euro 7 să reducă complexitatea actualelor norme de poluare, să actualizeze limitele de emisii pe baza celor mai recente studii cu privire la poluare și să îmbunătățească semnificativ modul în care sunt controlate emisiile reale ale mașinilor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Mihai Bordeanu este de părere că decizia de a trece la Euro 7 până în 2025 va crește semnificativ prețurile mașinilor, între 1.500-1.800 de euro pe autoturism, într-o perioadă în care inflația a fost în creștere în ultimul an nu doar în România, ci și în alte țări membre ale Uniunii Europene. 

„Ideea este foarte simplă, nu ar trebui să ne grăbim să facem lucruri fără a avea un calcul de impact foarte clar. Același lucru se poate aplica și pentru Euro 7, de exemplu, care ar trebui să apară în 2025. O măsură luată în grabă. O măsură luată fără a discuta cu industria, pentru că, în definitiv, legile bune să fac în parteneriat. Dacă Euro 7 se va implementa, prețurile mașinilor vor crește undeva la o valoare semnificativă, de 1.500-1.800 euro pe mașină, ceea ce în condițiile actuale economice nu cred că e cel mai bun lucru de făcut pentru pentru populație. Și aici nu vorbesc doar de România. Nu e momentul să venim cu așa decizii. Industria noastră crede că trebuie regândit urgent legat de 2035. Lucrurile trebuie analizate. Trebuie să ne pregătim foarte bine ca industrie. Legiuitorul european trebuie să pregătească țările impactate. Da, evident că România va fi impactată. Deci trebuie să ne așezăm la masă să discutăm lucrurile acestea înainte să ne grăbim. Știm este că impactul este foarte mare. Știm la fel că infrastructura nu este dezvoltată. Europa e foarte dispersată. Sunt țări unde nivelul de infrastructură e foarte sus, sunt țări unde este jos. Astea aspecte trebuie luate în considerare”, precizează reprezentantul Dacia.

În ceea ce privește infrastructura din România, acesta spune că stațiile electrice din România nu sunt suficiente pentru a putea susține volumul mașinilor electrice din piață. Erau suficiente în urmă cu doi ani.

„Nu sunt suficiente pentru cât sunt acum. Era probabil suficientă, întrucât erau acum doi ani. Dar din moment ce am venit cu model foarte accesibil, din moment ce statul cheltuie banii pentru a determina oamenii să-și cumpere un automobil electric, iar interesul comun al clienții este să cumpere mașini electrice și acesta este e un lucru care se dezvoltă foarte rapid”, spune directorul general.

România se afla anul trecut pe locul 20 în UE la numărul de încărcătoare la 100 de kilometri de drum, topul fiind condus de Olanda, după cum a scris Economedia aici. Directorul Dacia este de părere că România ar putea ajunge la mijlocul clasamentului în câțiva ani dacă autoritățile vor investi în infrastructură. 

„Nu putem acum să țintim să ne înmulțim cu 1.0000, dar măcar să țintim să ajungem undeva pe la mijlocul clasamentului și de acolo începem să discutăm. Mă gandesc că o să ne ajute și PNRR-ul, asta sper, și atunci cred că în doi-trei ani o să ajungem undeva aproape de mijlocul clasamentului, dacă facem lucrurile cum trebuie”.

Întrebat dacă susține o posibilă modificare a programului Rabla Plus din 2023 care ar implica subvenționarea achizițiilor doar pentru mașinile cu valori până la 75.000 de euro, a răspuns că nu vrea să comenteze, mai ales fiind în discuție ghidul. „Va trebui să așteptăm câteva zile să devină oficial. Din punctul de vedere strict al Dacia nu avem de comentat”. 

Dacia a vândut 573.800 de vehicule în 2022, înregistrând o creștere de 6,8% pe o piață în scădere față de 2021, în contextul în care Grupul Renault a vândut anul trecut un total de 2.051.174 vehicule, în scădere cu 5,9% față de anul precedent.

Conform Renault, Dacia și-a confirmat locul 3 pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, cu o cotă de piață record de 7,6%.

Totodată, Dacia a reprezentat anul trecut 3,7% din vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare în Europa (în creștere cu 0,5 puncte față de 2021) și 4,2% din vânzările de autoturisme în Europa (în creștere cu 0,7 puncte față de 2021);

Dacia Sandero cu 229.500 de vânzări, a înregistrat o creștere cu 1,2% față de 2021 și a rămas cel mai bine vândut vehicul pentru clienții retail din Europa din 2017.

Lansat la mijlocul anului 2021, Dacia Spring 100% electric a înregistrat 48.900 de vânzări, în creștere cu 75% față de 2021 și a fost numărul 3 vehicule electrice vândute clienților de retail în Europa..

Dacia Jogger a înregistrat aproape 57.000 de vânzări și a fost numărul 2 din segmentul C (cu excepția SUV-urilor) vândut clienților de retail în Europa.

Dacia Duster, cu 197.100 unități vândute, a raportat o creștere cu 5,8% față de 2021, fiind al 2-lea cel mai bine vândut vehicul pe piața europeană de retail în 2022 și cel mai bine vândut SUV pe piața de retail din 2018.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ar „impacta” România… Halal român! Dacă și pe alte lucruri le cunoaște cum cunoaște limba română, e clar! Industria românească de automobile va urca precum racheta!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.