ContextLogic, prima companie care a venit cu conceptul de produse foarte ieftine oferite prin intermediul unei aplicații – Wish -, a fost vândută pentru 173 de milioane de dolari gigantului asiatic Qoo10, transmite The Information.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Tranzacția arată declinul dramatic al companiei americane, care a fost evaluată cândva la 14 miliarde de dolari, după ce a fost listată pe bursă în 2020.

Wish livra bunuri electronice, haine sau accesorii direct din China către clienți din America de Nord și Europa, la prețuri foarte competitive. Afacerea nu a fost, însă, niciodată profitabilă. Unul dintre cei doi fondatori, Piotr Szulczewski, este un fost angajat al Google.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Ideea a fost preluată de competitori cu susținere financiară mai solidă, precum Temu și Shein. Aceste companii înregistrează, de asemenea, pierderi nete în fiecare an. Firma de management Sanford C. Bernstein estima, în octombrie 2023, că Temu va încheia anul cu pierderi de 3,56 miliarde de dolari, la vânzări de 13 miliarde de dolari.

Strategia aplicată de Temu și Shein – prețuri mici pentru a crește într-un ritm accelerat – este cunoscută sub numele de „loss leader”.

Qoo10, cunoscută în trecut ca GMarket, este o companie de comerț electronic din sud-estul Asiei care operează în Singapore, China, Malaezia, Indonezia și Hong Kong.