Declinul dramatic al Wish, primul „Temu”, lansat în Vest / Compania evaluată cândva la 14 miliarde de dolari, vândută pentru doar 173 de milioane

wish, temu, shein, vanzare Sursa foto: captură de ecran din magazinul virtual Google Play

ContextLogic, prima companie care a venit cu conceptul de produse foarte ieftine oferite prin intermediul unei aplicații – Wish -, a fost vândută pentru 173 de milioane de dolari gigantului asiatic Qoo10, transmite The Information.

Tranzacția arată declinul dramatic al companiei americane, care a fost evaluată cândva la 14 miliarde de dolari, după ce a fost listată pe bursă în 2020.

Wish livra bunuri electronice, haine sau accesorii direct din China către clienți din America de Nord și Europa, la prețuri foarte competitive. Afacerea nu a fost, însă, niciodată profitabilă. Unul dintre cei doi fondatori, Piotr Szulczewski, este un fost angajat al Google.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Ideea a fost preluată de competitori cu susținere financiară mai solidă, precum Temu și Shein. Aceste companii înregistrează, de asemenea, pierderi nete în fiecare an. Firma de management Sanford C. Bernstein estima, în octombrie 2023, că Temu va încheia anul cu pierderi de 3,56 miliarde de dolari, la vânzări de 13 miliarde de dolari.

Strategia aplicată de Temu și Shein – prețuri mici pentru a crește într-un ritm accelerat – este cunoscută sub numele de „loss leader”.

Qoo10, cunoscută în trecut ca GMarket, este o companie de comerț electronic din sud-estul Asiei care operează în Singapore, China, Malaezia, Indonezia și Hong Kong.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: