Dezvoltator de software: Robotizarea comerţului electronic poate reduce cu 70% costurile pentru procesele automatizate

cumparaturi online card foto pexels-anna-shvets

Robotizarea comerţului electronic poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din România pentru procesele automatizate, reiese dintr-o analiză publicată, miercuri, de o companie românească, dezvoltatoare de software, citat de Agerpres.

Conform datelor DigiSinergy, automatizarea unui asemenea proces costă între 7.000 şi 9.000 de euro, însă avantajele comerciale pe care le oferă automatizarea proceselor operaţionale, sau Robotic eCommerce, sunt majore. Astfel, după implementarea automatizării, costurile asociate proceselor ar putea fi cu până la 70% mai mici şi ar permite magazinelor online realocarea angajaţilor pentru realizarea altor sarcini. Compania a lansat și o aplicație de automatizare a proceselor operaţionale din companii.

“În afară de reduceri de costuri, vorbim şi de fructificarea a numeroase oportunităţi pierdute, altfel, din cauza capacităţii limitate a personalului. Angajaţii magazinelor online fac doar o parte din munca pe care ar trebui să o facă. Cea mai mare parte este considerată neesenţială şi amânată; spre exemplu, ei analizează doar o mică parte din preţuri şi nu pot adăuga în timp real, în site, toate produsele dorite etc. Astfel, pierd oportunităţi. Pe de altă parte, roboţii vor munci mult mai mult, deci vor avea o valoare adăugată mai mare decât personalul uman existent. Iar combinate, cele două aspecte, cel uman şi cel automatizat, pot aduce magazinelor online creşterea de care au nevoie, într-un context economic tot mai dificil”, consideră Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

În viziunea specialiştilor, platformele de comerţ electronic care vând sute de mii sau milioane de produse anual trebuie să fie structurate într-un mod care să le permită clienţilor să găsească articolele de care sunt interesaţi, de preferinţă cât mai repede posibil.

“De cealaltă parte, clienţii au din ce în ce mai puţin timp şi mai puţină atenţie pentru a căuta un produs, iar dacă acesta ar fi clasificat într-un mod care să-l facă greu de găsit, vor căuta în altă parte. A avea un produs clasificat nu numai după tip, ci şi după diverse alte caracteristici, creşte şansa ca acesta să fie găsit de către clienţi. Iar softurile de automatizare (RPA), combinate cu capabilităţi AI pot clasifica produsele pe baza unor reguli stabilite încă din faza de implementare, informaţiile despre produse putând fi captate din diferite surse. Astfel, RPA va detecta automat mai multe caracteristici ale produsului, oferind mult mai multe opţiuni de clasificare, nu numai categoria generală căreia trebuie să îi fie atribuit, ci şi informaţii despre, culoare, dimensiune, model, marca, specificaţii tehnice şi multe altele”, se arată în analiza de specialitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *