Contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii Unirii (A 8) ,,va fi semnat în scurt timp, după reevaluarea ofertelor” anunță directorul CNAIR, Cristian Pistol. Este un anunț care nu refectă, totuși situația reală având în vedere contestația Strabag admisă la CNSC și contestația Nurol depusă la Curtea de Apel București. Nu este clar cum definește CNAIR ,,în scurt timp”, dar nimic nu garantează că, după reevaluarea ofertelor nu se pot depune noi contestații, deși s-a depășit deja borna PNRR de semnare a contractului până în 31 decembrie 2023.
,,Contractele finanțate prin PNRR sunt semnate în proporție de 99%. Contractul pentru proiectarea și execuția celor 24,4 km dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (ultimul contract finanțat prin PNRR) parte a A8 , urmează să fie semnat în scurt timp, după reevaluarea ofertelor.” a transmis, Pistol marți, 2 ianuarie 2024.
Constructorul Nurol (Turcia) a depus contestație la CAB, vineri 29 decembrie împotriva deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) care a admis pe 14 decembrie contestația Strabag (Austria) și a dispus CNAIR reevaluarea ofertelor. Contestația Nurol a fost înregistrată vineri, 29 decembrie 2023 și ar putea primi termen la sfârșitul lunii ianuarie sau început de februarie 2024.
Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și construirea lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat pe 6 noiembrie, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 25 iulie.
„Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km.
„Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri, pasaje,viaducte dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri”, anunța, pe 6 noiembrie, Cristian Pistol.
Contractul pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) a fost semnat pe 20 septembrie 2023 pentru 1,56 miliarde lei, iar finanțarea europeană pe care o primește Compania de Drumuri prin PNRR este de 899 milioane lei. De la buget Ministerul Transporturilor va asigura 1,2 miliarde lei.
Șeful CNAIR mai spune că a ajuns la o rată de 68 % decizii favorabile în litigii administrative (claim-uri) :