UPDATE Contractul pentru proiectarea preliminară a lotului Caransebeș – Lugoj, Lotul 4 al Autostrăzii Sudului Filiași – Lugoj, ar putea fi semnat cu proiectantul Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial (Acciona), după ce Curtea de Apel a întors o decizie a CNSC care a dispus reevaluarea ofertei.
„Solutia pe scurt: Admite plângerea. Modifică în parte decizia CNSC contestată, în sensul că: Respinge în tot contestaţia în ceea ce priveşte oferta IEOCEI PRIN INGINERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA MADRID SUCURSALA BUCUREŞTI, ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată astăzi, 02.10.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”, se arată în decizia Curții de Apel.
Știrea inițială
Proiectantul Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial (Acciona) ar fi depus declarații „false” la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate al lotului Caransebeș – Lugoj, Lotul 4 al Autostrăzii Sudului Filiași – Lugoj, susține Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, potrivit unui document oficial pe care l-a consultat Economedia.
La a doua licitație pentru studiul de fezabilitate al Autostrăzii Sudului (traseul nou Filiași – Lugoj), pentru Lotul 4, CNAIR a desemnat câștigătoare firma spaniolă Acciona, dar Activ Proiectare a făcut contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), plângere care i-a fost admisă, în parte, după cum Economedia a explicat AICI.
CNSC susține că Acciona ar fi depus declarații false pentru a nu fi exclus din procedură ca urmare a unor certificate negative de penalizare anterioare:
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor CNSC a dispus reevaluarea ofertei ACCIONA, iar pe baza deciziei, CNAIR ar putea desemna un nou câștigător. Până în prezent au fost semnate și se află în derulare contractele pentru 3 loturi ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj:
– Lotul 1 (Filiași – Drobeta Turnu Severin), în lungime de 70 km. Contractul a fost semnat în data de 10 iunie 2023 și are o perioadă de derulare de 20 de luni (18 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate)
– Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea) în lungime de 65 km. Contractul a fost semnat în 4 iulie 2023 și are o durată de 28 de luni (26 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate).
– Lotul 3 (Domașnea – Caransebeș) cu o lungime de 45 km. Contractul a fost semnat în 13 septembrie 2023 și are o durată de 24 de luni (22 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate).
„Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.
A doua licitație pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului 4 Caransebeș – Lugoj care face parte din proiectul „Autostrăzii Sudului” Filiași – Lugoj a fost publicată pe 2 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Prima procedură, lansată în aprilie 2022 a fost anulată în primele zile din ianuarie din cauza proiectantului câștigător din Turcia care a refuzat sau nu a reușit să depună actele necesare semnării contractului (detalii aici). Față de prima procedură, CNAIR a menținut costul estimat de 18 milioane lei, dar a adăugat o lună (prima licitație avea 20 de luni).
Rămâne de văzut dacă cei trei proiectanți de pe loturile Filiași – Caransebeș unde sunt contracte semnate vor respecta termenele de predare, iar Ministerul Transporturilor nu a greșit atunci când a reziliat (ilegal după cum a decis CNSC) procedura veche pentru tot drumul Craiova – Lugoj al cărui contract de proiectare la cheie avea șanse de semnare cu Egis.
Pe 1 aprilie, CNAIR a lansat în consultare publică traseul primului lot al Drumului de mare viteză Filiași – Lugoj. De la Craiova la Filiași (52 km) profilul este autostradă, iar Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 martie 2024.