Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic al Autostrăzii Ploiești – Brașov este blocat la doar 5% procent de realizare, deși în septembrie ar trebui să fie predat Studiul, a transmis președintele USR, Cătălin Drulă într-un interviu la DCNews. Liderul opoziției a acuzat întârzierea majoră a proiectului și lipsa de implicare a Ministerului Transporturilor pentru a pune presiune pe proiectant să livreze documentația de calitate și în termenele din contract.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuția al Autostrăzii Ploiești – Brașov a fost scos la licitație în mandatul Lucian Bode, iar atribuirea s-a făcut în februarie 2021 proiectantului Consitrans, termenele fiind de 30 de luni pentru Studiu de Fezabilitate și 6 luni proiectare (spre comparație Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești are 18 luni termen de proiectare).

Drulă a amintit că Statul a încercat patru contracte prin sistemul de finanțare PPP – parteneriat public privat, dar singura soluție fezabilă o reprezintă un mix de fonduri europene, fonduri de la buget și, eventual, împrumut de la Banca Europeană de Investiții (BEI).

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Eu am găsit o licitație lansată de predecesorul meu, dl. Bode, era o singură ofertă depusă pentru a face un proiect tehnic al autostrăzii. Eu am semnat contractul în a doua lună de când am venit la Minister, iar în septembrie 2023 trebuie livrat Studiul de Fezabilitate, faza inițială a proiectării…Din martie până în august (2021) a fost activitate în fiecare săptămână, întâlniri cu prestatorul șamd…de atunci până astăzi, de un an și jumătate s-a blocat tot, n-a mai mers nimic înainte, pe domnul Grindeanu nu-l interesează. Contractul de proiectare este la doar 5 % progres și pare că din partea domnului Grindeanu și a acestei Guvernări nu există niciun interes pentru a fi dus la finalizare”, a afirmat Cătălin Drulă.

Pe 13 ianuarie 2023, CNAIR a prezentat oficial alternativele propuse de Consitrans la „Autostrada Metrou”, soluție tehnică care prevede 40 de kilometri de tuneluri din cei 120 ai întregii autostrăzi, propunere pe care Ministrul Grindeanu a respins-o. O variantă despre care Sorin Grindeanu a vorbit la Ministerul Transporturilor este lansarea în licitație, până la sfârșitul anului a unor segmente mai mici dinspre A3 Râșnov spre Predeal. Săptămâna trecută, la semnarea contractului cu Erbașu pentru Drumul Județean pe Valea Doftanei, premierul Nicolae Ciucă a spus că nu s-a renunțat la Autostrada Ploiești – Brașov (detalii aici).