Drulă, despre proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov: Contractul pentru proiectare este blocat la doar 5%, deși trebuie predat în septembrie. „Pare că Grindeanu și Guvernul nu au niciun interes pentru a finaliza proiectul”

Catalin Drula USR Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic al Autostrăzii Ploiești – Brașov este blocat la doar 5% procent de realizare, deși în septembrie ar trebui să fie predat Studiul, a transmis președintele USR, Cătălin Drulă într-un interviu la DCNews. Liderul opoziției a acuzat întârzierea majoră a proiectului și lipsa de implicare a Ministerului Transporturilor pentru a pune presiune pe proiectant să livreze documentația de calitate și în termenele din contract.

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuția al Autostrăzii Ploiești – Brașov a fost scos la licitație în mandatul Lucian Bode, iar atribuirea s-a făcut în februarie 2021 proiectantului Consitrans, termenele fiind de 30 de luni pentru Studiu de Fezabilitate și 6 luni proiectare (spre comparație Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești are 18 luni termen de proiectare).

Drulă a amintit că Statul a încercat patru contracte prin sistemul de finanțare PPP – parteneriat public privat, dar singura soluție fezabilă o reprezintă un mix de fonduri europene, fonduri de la buget și, eventual, împrumut de la Banca Europeană de Investiții (BEI).

„Eu am găsit o licitație lansată de predecesorul meu, dl. Bode, era o singură ofertă depusă pentru a face un proiect tehnic al autostrăzii. Eu am semnat contractul în a doua lună de când am venit la Minister, iar în septembrie 2023 trebuie livrat Studiul de Fezabilitate, faza inițială a proiectării…Din martie până în august (2021) a fost activitate în fiecare săptămână, întâlniri cu prestatorul șamd…de atunci până astăzi, de un an și jumătate s-a blocat tot, n-a mai mers nimic înainte, pe domnul Grindeanu nu-l interesează. Contractul de proiectare este la doar 5 % progres și pare că din partea domnului Grindeanu și a acestei Guvernări nu există niciun interes pentru a fi dus la finalizare”, a afirmat Cătălin Drulă.

Pe 13 ianuarie 2023, CNAIR a prezentat oficial alternativele propuse de Consitrans la „Autostrada Metrou”, soluție tehnică care prevede 40 de kilometri de tuneluri din cei 120 ai întregii autostrăzi, propunere pe care Ministrul Grindeanu a respins-o. O variantă despre care Sorin Grindeanu a vorbit la Ministerul Transporturilor este lansarea în licitație, până la sfârșitul anului a unor segmente mai mici dinspre A3 Râșnov spre Predeal. Săptămâna trecută, la semnarea contractului cu Erbașu pentru Drumul Județean pe Valea Doftanei, premierul Nicolae Ciucă a spus că nu s-a renunțat la Autostrada Ploiești – Brașov (detalii aici).

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comentarii

  1. Sa faca întâi Pitești-Sibiu, Pitești- Craiova, Ploiești- Suceava, Autostrada A0 in jurul Bucureștiului, sa lege Iasul de Targu-Mureș, și dupa sa vorbim de Ploiești – Brasov. Autostrăzile trebuie să creeze viitoare locuri de munca. Sigur stie si Drula asta, dar o tot da cu Ploiești-Brasov ca sa aiba subiect de a ataca guvernul.

  2. se vede clar ca Brasovul e blocat ,nu se doreste dezvoltarea lui ,mai ales la autostrazi,dar asta e Romania ,si poporul..atat ne duce mintea…traiasca Sibianul/regele e la putere..pardon..dulapul zburator…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *