Drumul Expres Brăila – Galați, proiect care include un viaduct „mamut” cu o lungime de 1,7 kilometri, a ajuns la 61% execuție, anunță Compania de Drumuri. Pe traseu, UMB a mobilizat peste 200 de drumari și lucrează cu 58 de utilaje. La începutul anului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a promis finalizarea lucrărilor cel mai târziu în decembrie 2023. Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură estima o durată de cel puțin 18 luni pentru o asemenea structură (detalii aici).
Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România după cel peste Dunăre de la Brăila (n.r Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost construit în 1954 și este administrat jumătate de România, jumătate de Bulgaria):
– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)
– podul peste râul Siret (307,75 ml)
– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)
– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
„Verificări pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați ! Lucrări în execuție:
– Viaduct peste râul Siret
– Amenajare platforme lucru;
– Forare, armare și betonare piloți la pile.
– Relocare rețele electrice
În șantier sunt mobilizați un număr de 216 muncitori și 58 de utilaje.Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL; Lungime: 10,76 km.; Durată contract: 34 de luni (10 luni proiectare, 24 de luni execuție); Valoare contract: 449,425,040 de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: POIM; Ordin de începere execuție: 10.01.2022; Stadiul actual: 61%; Termen deschidere: 2024”, arată CNAIR.