După interzicerea importului de petrol din Rusia, UE ar vrea să interzică navelor şi companiilor europene să ofere servicii de asigurări care au legătură cu transportul de ţiţei rusesc

sonda petrol titei sursa pexels sursa foto: Pexels

Uniunea Europeană vrea să meargă dincolo de propunerea de a interzice gradual importurile de petrol din Rusia având în vizor capacitatea Moscovei de a vinde ţiţei şi produse rafinate oriunde în lume, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Potrivit unor oficiali europeni şi unui proiect de document consultat de Bloomberg, blocul comunitar vrea să interzică navelor şi companiilor europene să ofere servicii, inclusiv servicii de asigurări, care au legătură cu transportul de ţiţei rusesc la nivel global.

Ambasadorii statelor membre la UE vor analiza miercuri aceste planuri, care includ şi un embargo privind importurilor de ţiţei brut rusesc în decurs de şase luni şi interzicerea importurilor de produse petroliere rafinate la finele lui 2022.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Însă, pentru a intra în vigoare, cel de al şaselea pachet de sancţiuni propus de Comisia Europeană, va trebui să fie aprobat de toate cele 27 de state membre.

Asigurarea navelor este o componentă crucială pentru transportul materiilor prime la nivel global. Cei care închiriază o navă insistă ca vasul să aibă o asigurare pentru daune, care îi protejează faţă de riscul unor scurgeri de petrol, în cazul cărora costurile se pot ridica la miliarde de dolari. Pentru mărfurile pentru care nu sunt acoperite de asigurare, tranzacţiile se pot opri. O astfel de soluţie a fost utilizată în trecut de SUA şi Europa pentru a limita exporturile de petrol iranian.

Potrivit documentului consultat de Bloomberg, propunerile Comisiei Europene ar interzice transportul, inclusiv transferurile de tip ship-to-ship, către ţările terţe “de petrol şi produse petroliere care provin din Rusia sau au fost exportate din Rusia, de către orice vas sub pavilion al unui stat membru sau care este deţinut, închiriat, operat sau altfel controlat de un stat membru sau de orice persoană juridică, entitate sau organism încorporat sau constituit în conformitate cu legislaţia unui stat membru”.

Interdicţia s-ar extinde şi la furnizarea „direct sau indirect, de asistenţă tehnică, servicii de brokeraj, finanţare sau asistenţă financiare şi orice alte servicii care au legătură cu transportul, inclusiv prin transferuri de tip ship-to-ship, către ţările terţe de ţiţei şi produse petroliere care provin din Rusia sau au fost exportate din Rusia”, se mai arată în documentul care ar putea să sufere unele modificări înainte de adoptare.

Aceste restricţii ar urma să includă şi serviciile de asigurări, susţin doi oficiali europeni care au dorit să îşi păstreze anonimatul.

Toate aceste restricţii vor creşte semnificativ presiunile la adresa Moscovei având în vedere că Uniunea Europeană este cel mai mare consumator de petrol şi carburanţi din Rusia. În 2019, aproape două treimi din importurile de petrol ale blocului comunitar au provenit din Rusia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: