Electrificare pe Magistrala 500 Vicșani-Dărmănești-Frontieră Ucraina : CFR Infrastructură a anulat și a doua licitație finanțată de UE/Electrificarea se face cu închiderea liniei

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

Ministerul Transporturilor, prin Compania CFR Infrastructură a anulat luni, 13 mai și a doua licitație pentru electrificarea Magistralei CFR Dărmănești-Vicșani-Frontieră Ucraina. Potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia, CFR Infrastructură nu a primit nicio ofertă la contractul suplimentat de aproape 200 milioane lei. Totodată, CFR Infrastructură a răspuns constructorilor că lucrările de electrificare se vor face cu închidere liniei pentru 7 zile după care urmează alte 7 zile cu trafic feroviar deschis. Raportul UE privind electrificarea liniilor de cale ferată din România arată un procent de doar 38 %, comparativ cu media UE de 58 %.

Pe 4 martie, CFR Infrastructură a lansat o nouă licitație pentru modernizare/electrificare pe Magistrala 500, lotul Dărmănești – Vicșani – Frontieră Ucraina, contract finanțat prin programul european CEF – Connecting Europe Facility „Culoarele Solidarității” EU – Ucraina.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Prima procedură de achiziție a fost lansată în octombrie 2023, dar a fost anulată în ultimele zile din decembrie pentru că nu a primit oferte. Spre deosebire de prima licitație cu un cost estimat între 167 și 180 milioane lei, a doua licitație are o valoare cuprinsă între 167 și 200 milioane lei.  Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia). În ETAPA 1 sunt prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de 30,313 km, între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la liniile CF, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și se vor reloca/subtraversa utilitățile care interferează cu proiectul de electrificare.

Contractul are o durată totală de 88 de luni: 12 luni pentru proiectare și Autorizație de Construire, 12 luni pentru execuție și minimum 60 de luni garanție.

Potrivit clarificărilor pe care le-a consultat Economedia, CFR a prevăzut un program de închidere a circulației feroviare de 7 zile care alternează cu o săptămână de trafic deschis :

„Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii feroviare Trans – Europene vizeaza creșterea calitatii serviciilor și a vitezei pe portiunile interoperabile ale retelei feroviare TEN-T, prin modemizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulatie a trenurilor. Un obiectiv principal al acestei operatiuni, in sectorul feroviar, il reprezinta mentinerea unei cote inalte de piata pentru traficul de pasageri, creșterea nivelului de siguranța, introducerea standardelor europene modeme de intretinere pentru infrastructura feroviara. interoperabilitatea cu sistemul de transport feroviar european. La fel, pentru transportul feroviar de marfuri, obiectivul general este de a crește ponderea pe piata prin sporirea atractivitatii pentru utilizatori și a competitivitatii, in special in raport cu transportul rutier, prin masuri de creștere a calitatii serviciilor și vitezei pe baza standardelor europene moderne de infrastructura. Lucrarea este amplasata în nord-estul tarii pe teritoriul administrativ al judetului Suceava și este situata in intravilanul și extravilanul urmatoarelor unitati administrativ teritoriale: UAT Dărmănești, UAT Grănicești, UAT Milișăuți, UAT Satu Mare, UAT Dornești, UAT Frătăuții Noi, UAT Mușenița. Linia de cale ferată Darmanești -Vicșani -Frontiera face parte din Magistrala 500 București Nord – Darmanești – Vicșani Frontiera. Lucrarile se executa pe domeniul public al Statului Roman, administrat de M.T.I. și concesionat de CNCF,,CFR”-S.A. Deși zona de interes se desfașoara pe mai multe UAT-uri, amplasamentul lucrarii este continuu și se incadreaza pe un singur judet. Suprafata supusa studiului este de 2.594.186.30 mp (259 ha).

Singurul proiect CFR Infrastructură în licitație în derulare pentru electrificare rămâne Constanța-Mangalia (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: