Ambasadorii celor 27 de state membre ale UE au aprobat luni eliminarea motoarelor cu combustie internă din mașinile noi începând din 2035, Germania ridicând blocajul în schimbul unei derogări pentru viitorii combustibili sintetici, notează Lefigaro.fr. Textul va obliga mașinile noi să nu mai emită CO2, interzicând efectiv vehiculele pe benzină, diesel și hibride în favoarea vehiculelor complet electrice. Acesta va fi “pus pe ordinea de zi” a unei reuniuni a miniștrilor energiei de marți, în vederea adoptării oficiale, a anunțat președinția suedeză a Consiliului UE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acest regulament este unul dintre pilonii planului european privind clima, care vizează atingerea neutralității emisiilor de dioxid de carbon până în 2050. Berlinul își uimise partenerii la începutul lunii martie blocându-l în ultimul moment, deși fusese deja aprobat la jumătatea lunii februarie de către eurodeputații reuniți în plen, după unda verde din partea statelor membre, inclusiv a Germaniei. Pentru a-și justifica răsturnarea de situație, neobișnuită în acest stadiu al procedurii, Germania ceruse Comisiei să prezinte o propunere care să deschidă calea vehiculelor care funcționează cu combustibili sintetici. Această tehnologie controversată, aflată încă în curs de dezvoltare, ar consta în producerea de combustibil din CO2 produs de activitățile industriale. Ea este promovată de producătorii premium germani și italieni și ar permite continuarea utilizării motoarelor cu combustie internă după 2035.

Citește mai multMotoare diesel: Curtea de Justiție a UE recunoaște compensațiile pentru sistemul ilegal de “ferestre termice

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Comisia Europeană și Germania au anunțat sâmbătă că au ajuns la un acord pentru deblocarea textului, care rămâne neschimbat, Bruxelles-ul acceptând să se angajeze mai ferm în privința combustibililor sintetici într-o propunere separată care va fi validată până în toamna anului 2024. Vehiculele cu motoare cu combustie vor putea fi înmatriculate după 2035 dacă vor folosi exclusiv carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, a declarat ministrul german al transporturilor, Volker Wissing. Cu toate acestea, mulți experți consideră că tehnologia combustibililor sintetici are puține șanse de a fi acceptată pe piață și că, în cel mai bun caz, ar afecta doar o minoritate de vehicule de lux. Ea este contestată de ONG-urile de mediu, care o consideră costisitoare, energointensivă și poluantă.