Ford urmează să decidă câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa. Angajații din Germania vor afla săptămâna viitoare date despre concedierile planificate la uzinele companiei

Ford Sursa foto: Pexels

Consiliul angajaţilor de la fabrica Ford din Koln (Germania) i-a invitat pe muncitori la o întâlnire pe data de 14 februarie, pentru a-i ţine la curent cu negocierile purtate cu conducerea în privinţa planificatelor concedieri de la uzinele companiei, din Europa, a anunţat marţi un reprezentant al sindicatului, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Un reprezentant al Ford a refuzat să comenteze.

În prezent, producătorul auto american are aproximativ 14.000 de angajaţi la uzina din Koln, unde circa 3.800 persoane lucrează la dezvoltarea de produs, iar pe acest segment urmează să fie făcute până la 2.500 de concedieri, potrivit Consiliului angajaţilor. De asemenea, 700 de angajaţi din sectorul administrativ ar putea fi concediaţi.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

La finalul lunii trecute, Ford anunţa că va decide până la mijlocul lunii februarie câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa.

Producătorul auto american trebuie să fie “agresiv” în privinţa îmbunătăţirii calităţii şi structurii costurilor în Europa şi Statele Unite, afirma săptămâna trecută directorul general al Ford, Jim Farley, la prezentarea rezultatelor financiare, în timp ce directorul financiar John Lawle spunea că productivitatea inginerilor Ford în Europa este cu 25-30% mai redusă decât ar trebui să fie.

Pe data de 15 februarie, Farley şi Lawler ar urma să ia cuvântul la o conferinţă care se desfăşoară la New York, dedicată modului în care compania îşi revizuieşte operaţiunile pentru a stimula creşterea.

Consiliul angajaţilor de la fabrica Ford din Koln a cerut conducerii să se angajeze că nu vor fi făcute concedieri înainte de 31 decembrie 2032.

Forţa de muncă pe care Ford o are în Europa a fost afectată de un val de disponibilizări în 2019 şi 2020, în contextul în care producătorul auto a vrut să ajungă la o marjă operaţională la 6% în Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel că în primele nouă luni ale anului trecut Ford a realizat în Europa o marjă de profit brut de doar 2,2% din vânzări.

Subsidiara Ford din Europa produce, vinde şi oferă servicii pentru brandul Ford de vehicule în 50 de pieţe, având aproximativ 45.000 de angajaţi la propriile sale facilităţi şi la societăţile mixte, conform informaţiilor postate pe site-ul companiei.

Producătorul auto american s-a angajat ca până în 2030 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar până în 2024 ar urma să fie lansate trei noi automobile electrice şi patru noi vehicule comerciale electrice, pe piaţa europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: