Forever 21, brandul care odinioară atrăgea milioane de tinere și adolescente datorită hainelor sale ieftine și la modă, a depus cerere de faliment, după ani de performanțe financiare slabe, relatează Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit documentelor judiciare, compania a solicitat protecție sub Capitolul 11 al Legii Falimentului în Delaware, raportând active cuprinse între 100 și 500 de milioane de dolari și datorii între 1 și 10 miliarde de dolari.

Aceasta nu este prima dată când Forever 21 trece printr-un proces de faliment. Prima procedură, desfășurată în 2019, a fost marcată de dispute legale și a lăsat creditorii cu recuperări minime, ducând la închiderea a sute de magazine. Deși brandul a pierdut multe dintre locațiile sale din perioada de glorie, în prezent operează peste 540 de magazine la nivel global, conform site-ului său oficial.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În februarie 2024, Bloomberg a raportat că retailerul lua în considerare mai multe opțiuni pentru a-și salva afacerea, inclusiv o posibilă a doua cerere de faliment, care s-a și concretizat acum.

În urma falimentului din 2019, un grup de cumpărători, format din Simon Property Group, Brookfield Corp. și Authentic Brands, a achiziționat Forever 21 prin intermediul unui parteneriat numit Sparc Group.

În acest an, Sparc a anunțat fuziunea cu JCPenney, formând o nouă entitate numită Catalyst Brands. La momentul fuziunii, Catalyst a declarat că explorează opțiuni strategice pentru viitorul Forever 21, ceea ce a sugerat încă de atunci incertitudinea asupra viabilității pe termen lung a retailerului.

Forever 21 este cel mai recent retailer afectat de inflația ridicată, într-un context în care consumatorii își reduc bugetele pentru îmbrăcăminte. În plus, popularitatea cumpărăturilor online a dus la scăderea traficului în centrele comerciale, afectând direct vânzările magazinelor fizice ale brandului.

Astfel, Forever 21 se confruntă cu provocări semnificative, iar viitorul său rămâne incert, mai ales într-o piață a modei rapide dominată de giganți digitali precum Shein și Zara.