Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a mers în vizită pe șantierul Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord Afumați – Pantelimon, proiect cofinanțat din fonduri europene.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Față de acum aproximativ 2 săptămâni, mobilizarea este puțin crescută, dar nu satisfăcătoare. Trebuie insistat, mai ales, în zona terasamentelor pentru a profita cât mai mult de vremea încă favorabilă.”, a spus Ionel Scrioșteanu.

șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗡𝗼𝗿𝗱 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 #𝗔𝟬
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Stadiul pe diferența de 8,6 km rămași de executat este următorul:

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
  • se execută lucrări de așternere a stratului de asfalt de bază, fiind realizați 800 ml;
  • sunt în curs de finalizare lucrările de decapare și stabilizare a terenului de fundare (99,3%);
  • este în curs de finalizare execuția celor 26 podețe (97,62%);
  • se execută lucrări de umpluturi cu pământ stabilizat, fiind realizați 630.000,00 mc (84%);
  • se lucrează la stratul de formă din balast, realizat aproximativ 65% din volumul total;
  • stratul de fundație din balast este realizat aproximativ 55% din volumul total;
  • se lucrează la stratul de agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici, fiind executat în proporție de 22%;
  • se lucrează la sistemul de evacuare a apelor din zona mediană a autostrăzii;
  • se lucrează la sistemul ITS și la sistemul de iluminat public;
  • Pasajul pe autostradă peste DN2 -> continuă lucrările la armarea plăcii de suprabetonare și umplerea rampelor de acces pe ambele capete;
  • Pasajele de la nodul rutier DN2 -> sunt în curs de finalizare umpluturile rampelor de acces;
  • Pasajul pe autostradă peste DC27 -> se execută lucrări pregătitoare pentru montarea aparatelor de reazem și grinzilor prefabricate;
  • Pasajul pe DJ300 peste autostradă -> s-a finalizat montarea grinzilor prefabricate, se lucrează la cofrarea și armarea antretoazelor și la rampele de acces;
  • Pasajul pe autostradă peste CF800 București – Constanța -> a început montarea aparatelor de reazem, se lucrează la umplutura rampelor de acces și se execută lucrări pregătitoare pentru montarea grinzilor prefabricate, activitate care va începe săptămâna viitoare;
  • Pasajul pe DN3 peste autostradă -> după finalizarea relocării rețelelor de utilități publice, se vor demara forajele piloților;
  • relocarea rețelelor de utilități publice a fost finalizată în zona pasajului peste CF800 București – Constanța și nodului rutier DN2 și sunt în curs de finalizare în restul zonelor: drumului comunal DC27, DJ300, pasajului DN3.

“Monitorizarea acestui șantier reprezintă o prioritate, motiv pentru care, până la momentul finalizării lucrărilor, este obiectivul pe care voi merge des, pentru a sprijini și presa antreprenorul să finalizeze lucrările cât mai repede posibil, astfel încât diferența de timp dintre darea în trafic dintre Lotul 3 și Lotul 4 să fie cât mai scurtă. De altfel, analizăm posibilitatea ca până la finalizarea pasajului de la DN3, să realizăm un nod rutier provizoriu similar cu cel de la DN2, în așa fel încât să se poată utiliza Lotul 4 la momentul finalizării lucrărilor, chiar și Lotul 3.” a adăugat secretarul de stat.

șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗡𝗼𝗿𝗱 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 #𝗔𝟬 -2
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Traseul Lotului 3 este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km. Potrivit Cestrin, stadiu fizic al lucrărilor executate pe acest lot este de 57%.

Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție). Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție.

La mijlocul lunii trecute, secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu a mers pe șantierul lotului 3 și a spus că firma chineză China Civil Engineering Construction Corporation nu poate finaliza în acest an pasajul de la DN3, de pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord București, iar autoritățile iau în calcul realizarea unui nod rutier provizoriu similar cu cel de la DN2, în așa fel încât să se poată utiliza Lotul 4 la momentul finalizării lucrărilor, chiar și Lotul 3.

La finele lunii mai, Asociația Pro Infrastructură spunea că Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în anul 2025, deși a fost promis de autorități.

Lotul 4 de pe A0 București Nord continuă primul lot al A0 Sud (lotul Alsim Alarko care s-a deschis anul trecut) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.

Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi, potrivit 130km.ro.

  • Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5 km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023.
  • Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0 km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5 km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în decembrie 2024.
  • Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6 km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3 km deschiși în decembrie 2024. Termen deschidere (Cestrin): noiembrie 2025.
  • Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47 km, constructor asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.

Autostrada A0 București are 100 km, iar pe harta Cestrin porțiunile marcate cu roșu sunt cele deja deschise circulației, iar cele marcate cu albastru sunt cele la care încă se lucrează.