La bordul Transocean Barents se află 37 de naționalități. Din aproape 160 de persoane, 20 sunt români, scrie Info Sud-Est. Platforma Transocean Barents, care se află în prezent în Portul Agigea, este pregătită să plece în perioada următoare, la aproximativ 160 de km în larg, pentru a începe forajul în cadrul proiectului Neptun Deep, o investiție care ajunge la 4 miliarde de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Costurile sunt împărțite în mod egal între cei doi parteneri, OMV Petrom și Romgaz. Forajul va dura până la un an și jumătate, după cum a precizat Cristian Hubati, membru al directoratului OMV Petrom.

  • “Este un vapor care știe să facă mai mult decât să navigheze. În câteva zile este în poziție, în câmp. După care urmează operațiile de stabilizare, de ancorare, de pregătire pentru foraj. Sunt pași tehnologici”, a spus Cristian Hubati despre platforma Transocean Barents, ajunsă la Constanța în noiembrie anul trecut. Platforma a plecat din Cartagena, Spania, în octombrie 2024 și a trecut prin strâmtoarea Bosfor.

La bordul platformei se află aproximativ 160 de persoane, din care 20 sunt români. În total vorbim despre 37 de naționalități care lucrează pe Transocean Barents. Platforma dispune, printre altele, și de spații de relaxare, dar și sală de forță, practic, un oraș în miniatură, aflat pe mare.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Neptun Deep, pregătit să livreze gaze naturale în 2027

Cu o producție estimată la 100 de miliarde metri cubi de gaze naturale, Neptun Deep este pregătit să livreze gaze în anul 2027, după cum a precizat Cristian Hubati, membru al directoratului OMV Petrom. “Vom extrage aproximativ 100 de miliarde de metri cubi din rezervoare, cu o rată medie de 8 miliarde de metri cubi pe an, lucru care va asigura cu prisosință consumul energetic al României”, a precizat acesta.

  • “Neptun Deep este un proiect care va asigura energia de care România are nevoie, un proiect care va pune România pe harta marilor producători de energie din Europa, care va asigura securitate și stabilitate energetică în regiune”, a mai adăugat el.

“Operăm pe trei continente: Europa, Asia și America”

Proiectul Neptun Deep include 10 sonde, trei sisteme de producție submarine, o platformă offshore, o conductă principală de gaze către Tuzla și o stație de măsură a gazului. Reprezentanții OMV Petrom au precizat că în prezent se află în plină execuție cu platforma de producție în Indonezia. În mai 2024, la șantierul Saipem din Karimun, Indonezia, a început construcția pentru partea superioară a platformei offshore, după cum arată OMV Petrom.

  • “Suntem în plină execuție cu platforma de producție în Indonezia. Prima punte a platformei este aproape finalizată. Astăzi am văzut primul echipament. Este deja în pregătire pentru a fi expediat în Indonezia, pentru a fi montat pe platformă (…) Suntem în plină execuție cu stația de tratare de gaze de la Tuzla. Suntem în execuție cu vaporul care va asigura service-ul și mentenanța platformei de producție. Începem să ne mișcăm într-o zonă din ce în ce mai mare și în interiorul câmpului. Ceea ce se întâmplă acum este un joc de logistică. Operăm pe trei continente: Europa, Asia și America. Din care aducem piese care vor contribui simultan la execuția proiectului”, a spus Cristian Hubati.