Germania: Mecanicii de tren sunt în grevă timp de 6 zile, până luni/ Ei vor creșteri de salarii și reducerea programului de lucru la 35 de ore pe săptămână, de la 38 de ore în prezent, cu salariul integral

deutsche bahn Foto: Deutsche Bahn, Faebook

Mecanicii de tren au părăsit miercuri locul de muncă în cea mai lungă grevă feroviară din Germania de până acum, blocând navetiștii și aducând alte probleme în economia țării, ambele părți fiind departe de un acord, transmite Reuters. În întreaga Europă, lucrătorii din transporturi au organizat greve pentru a cere salarii mai mari pentru a face față impactului inflației.

Greva de șase zile din Germania, a patra și cea mai lungă rundă de acțiuni sindicale într-o dispută de luni de zile privind salariile și orele de lucru, a început miercuri la ora locală două dimineața (01:00 GMT) și va dura până luni seara.

La două săptămâni după ce o grevă anterioară a oprit traficul feroviar național timp de trei zile, noua acțiune a determinat apeluri pentru reluarea discuțiilor între sindicatul GDL și compania feroviară de stat Deutsche Bahn pentru a încerca să limiteze pagubele produse celei mai mari economii europene.

“Credem că trebuie să veniți la masă, trebuie să găsiți compromisuri. Aceasta este singura cale”, a declarat reporterilor un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn, subliniind “impactul masiv al grevei asupra economiei”. Purtătorul de cuvânt s-a referit, de asemenea, la “restricții masive” pe rețeaua feroviară.

Mecanicii trenurilor de marfă desfășoară o grevă simultană care a început marți seara și se încheie tot luni.

Personalități din industrie și economiști, care au avertizat asupra impactului asupra producției și lanțurilor de aprovizionare, au declarat că ultima grevă ar putea costa un miliard de euro.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a declarat că greva ar costa peste o jumătate de miliard de euro dacă ar continua până luni, așa cum a fost planificat. Cancelarul Olaf Scholz a apărat dreptul la grevă în fața apelurilor opoziției conservatoare de a îngreuna acest lucru pentru lucrătorii din infrastructurile critice.

Deutsche Bahn și GDL au făcut schimb de reproșuri, în timp ce politicienii fac presiuni pentru ca cele două părți să pună capăt disputei.

“Trebuie să facem grevă mai mult și mai dură pentru că managementul căilor ferate este rezistent la sfaturi”, a declarat liderul GDL, Claus Weselsky, pentru postul de televiziune ARD.

Una dintre principalele revendicări ale GDL este reducerea programului de lucru la o săptămână de 35 de ore, de la 38 de ore în prezent, cu păstrarea salariului integral.

Deutsche Bahn a respins acest lucru ca fiind prea costisitor și a declarat că ar trebui să angajeze cu 10% mai mulți muncitori pentru a umple golul, în condițiile în care analiștii din industrie avertizează asupra lipsei de forță de muncă calificată.

 

Foto: Deutsche Bahn, Faebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *