700 de vagoane vechi de la CFR, unele vechi de zeci de ani prin care au crescut pomi blochează multe dintre liniile de tren din Portul Constanța a anunțat marți, într-o conferință de presă la Administrația Portului Constanța, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care le-a cerut șefilor de la CFR Infrastructură și CFR Marfă ca, în termen de două zile să vină cu soluții pentru a debloca liniile feroviare pentru transportul de marfă. Declarațiile vin în contextul în care, de la izbucnirea războiului din Ucraina, prin Portul Constanța se procesează suplimentar 30 000 tone/zi, de la 130 000 tone/zi înainte de conflict la 160 000 tone, în prezent, de la 33 de nave/zi înainte de război la 50 de nave pe zi. La 1 martie, statistica arăta că în Portul Constanța sunt procesate suplimentar 7000 de containere/zi.
Grindeanu a precizat că aprox. 50 % dintre liniile dedicate transportului de marfă din portul Constanța sunt blocate din cauza vagoanelor nefuncționale : ,,Azi am venit însoțit și de directorii generali de la Companiile CFR Infrastructură și CFR Marfă, le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile (n.r. de tren) care sunt blocate cu un număr de 700 de vagoane, unele dintre ele care stau de zeci de ani prin care au crescut pomi și vegetație, altele care, sigur pot fi valorificate, dar care acum blochează activitatea Portului Constanța. Din acest motiv, rapid vom acționa și pe zona de CFR Infrastructură pentru a veni cu investiții și a revitaliza infrastructura și vom avea și proceduri rapide pentru ca degajarea acestor vagoane să se facă pe o procedură rapidă.” a transmis Grindeanu în conferința de presă la care a participat și președintele PSD, Marcel Ciolacu.
Luna aceasta expiră termenul limită pentru ,,darea în plată“, procedură financiară pentru stingerea datoriilor CFR Marfă.
CFR Marfă are peste 900 de locomotive şi 27.000 vagoane
Transportatorul feroviar de marfă are o cotă de piaţă de aproximativ 20% şi deţine peste 900 de locomotive şi aproximativ 27.000 vagoane, însă în circulaţie sunt doar 350 de locomotive şi 11.000 de vagoane, aproape 10.000 de vagoane fiind indisponibilizate, sub sechestrul pe care l-a pus CFR Infrastructură, inclusiv pentru neplata taxei pentru utilizarea infrastructurii (TUI).