Hey Google: gigantul IT cucerește piața sistemelor de operare pentru automobile

Android Automotive sursa Aptiv

Dezvoltarea sistemelor de operare pentru mașini este abia la început și reprezintă o “vacă de muls” pentru Google, Apple, producătorii de mașini și partenerii lor tehnici, scrie Autocritica într-o analiză a acestei piețe în plină dezvoltare.

Google a intuit din timp că Android Auto ar trebui să reprezinte doar un pas intermediar spre un sistem de operare Android nativ dezvoltat pentru mașini. De altfel, compania americană a anunțat încă din martie 2017 că lucrează împreună cu Intel la dezvoltarea unei platforme Android pentru mașini care să nu necesite o conexiune cu telefonul.

Noul sistem de operare a primit numele Android Automotive și are la bază o platformă hardware furnizată de Intel. Nucleul sistemului de operare Android Automotive este identic cu Android-ul clasic de pe telefoanele mobile. Practic, poți să privești Android Automotive mai degrabă ca o extensie pentru mașini a sistemului de operare Android, nu ca pe un sistem de operare independent.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

De altfel, Android Automotive are un principiu de utilizare similar cu cel pe care îl știm din industria telefoanelor mobile. Este un sistem de operare open-source preluat ca atare de constructorii auto, care au însă posibilitatea de a personaliza anumite elemente de design ale interfeței și anumite funcții după propriile preferințe. Da, exact așa cum Samsung, de exemplu, personalizează sistemul de operare Android cu propria interfață One UI.

La aproape un an de la anunțul dezvoltării Android Automotive, în februarie 2018, Google a anunțat că primul model care va fi echipat cu noul sistem de operare este Polestar 2, un sedan electric dezvoltat de brandul de performanță al celor de la Volvo. La scurt timp a urmat Volvo XC40 Recharge, primul model electric al mărcii suedeze, care va integra de asemenea Android Automotive în numeroase modele. Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi va utiliza de asemenea Android Automotive pe o gamă variată de modele ale celor trei branduri începând din 2021. Tot începând din 2021, toate brandurile General Motors care activează în afara Chinei vor lansa modele cu Android Automotive.

Adevărata expansiune Android Automotive va sosi însă în 2023, atunci când noul constructor Stellantis, care reunește cele peste 10 branduri ale Grupului PSA Peugeot-Citroen și ale Alianței Fiat-Chrysler, va lansa de asemenea primele modele cu acest sistem de operare. Tot atunci sunt așteptate și primele modele Ford cu Android Automotive. (Foto: Android Automotive / sursa Aptiv)

Citește analiza integrală pe Autocritica.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: