Hidroelectrica, trei facturi în patru zile/ Clienții au primit în această săptămână facturi pentru lunile ianuarie, februarie și martie

hidroelectrica-fb

Unii dintre clienții Hidroelectrica au început să primească vineri, 23 iunie, facturile pe luna martie a acestui an.

Cei care au deja facturile în mail au pus și pe grupurile de clienți de pe Facebook dovada că au primit acest facturi, surprinși că acestea au venit la doar o zi distanță după cele pentru februarie.

Marți 20 iunie, Hidroelectrica a trimis facturile pentru luna ianuarie, joi, 22 iunie, compania a început să le trimită facturile pe februarie.

Până acum, Hidroelectrica emitea două facturi pe lună, însă distanță de două – trei săptămâni.

Luna trecută, pe 31 mai 2023 a început emiterea facturilor pe luna decembrie 2022.

Emiterea facturilor pe luna noiembrie 2022, a început pe 5 mai 2023. 

Asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.

Întârzierile au început să apară anul trecut, mai ales în toamnă. Mulți clienți au primit în octombrie facturi pentru consumul din iunie, apoi au așteptat până la finele lui februarie sau chiar până la începutul lui martie pentru facturile pentru luna iulie. Iar cea pe august a venit în ultima zi din martie, însă facturile tot nu au ajuns la zi.

Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către companie a unui nou soft de gestiune a clienților. Iar în toamna anului trecut au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.

Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.

Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.

La mijlocul lunii martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei. Sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.

 

Comentarii

  1. Softul lor are inca probleme mari si aici ma refer ca-mi apare pe factura alta adresa de consum si corespondenta fata de cea reala (din contract).Am facut sesizari,stat cu orele la telefon si-mi tot spun ca se va rezolva eroarea dar dureaza si ca oricum conteaza nr.pod sa fie corect.Deci platesc facturi pe alta adresa de consum dar cu pod-ul meu 🙂

  2. Facturile vin una dupa alta,Softul nu este pus la punct…..Pe când reducerea facturilor cu 50% conform legii deja aprobate în 2021?
    Ordonanța nr 27 din 5 august 1996 privind acordarea de facilitati persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și Rezervația Biosferei Delta Dunării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *