Unii dintre clienții Hidroelectrica au început să primească vineri, 23 iunie, facturile pe luna martie a acestui an.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cei care au deja facturile în mail au pus și pe grupurile de clienți de pe Facebook dovada că au primit acest facturi, surprinși că acestea au venit la doar o zi distanță după cele pentru februarie.

Marți 20 iunie, Hidroelectrica a trimis facturile pentru luna ianuarie, joi, 22 iunie, compania a început să le trimită facturile pe februarie.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Până acum, Hidroelectrica emitea două facturi pe lună, însă distanță de două – trei săptămâni.

Luna trecută, pe 31 mai 2023 a început emiterea facturilor pe luna decembrie 2022.

Emiterea facturilor pe luna noiembrie 2022, a început pe 5 mai 2023. 

Asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.

Întârzierile au început să apară anul trecut, mai ales în toamnă. Mulți clienți au primit în octombrie facturi pentru consumul din iunie, apoi au așteptat până la finele lui februarie sau chiar până la începutul lui martie pentru facturile pentru luna iulie. Iar cea pe august a venit în ultima zi din martie, însă facturile tot nu au ajuns la zi.

Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către companie a unui nou soft de gestiune a clienților. Iar în toamna anului trecut au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.

Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.

Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.

La mijlocul lunii martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei. Sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.