Legătura Clujului la Autostrada Transilvania : Ministerul Transporturilor face exproprieri pentru Drumul Expres Tureni -A3

Cluj Napoca Emerging Europe sursa foto: Emerging Europe

Ministerul Transporturilor face exproprieri suplimentare pentru Drumul Expres Cluj Napoca-Autostrada Transilvania, o șosea cu o lungime de 5 kilometri și un cost estimat de 663 de milioane de lei. Legătura prin Tureni (DN 1) este așteptată de mulți ani, accesul dinspre în Cluj Napoca din Autostradă fiind greoi, prin DN 1 Turda în zona de sud sau prin Vest, prin Florești (DN 1). Alte două investiții majore pentru zona municipiului Cluj Napoca sunt Magistrala de Metrou M 1 și Centura Metropolitană, proiecte de 3 miliarde de Euro.

Indicatorii tehnico-economici au fost publicați în această vară, iar pentru realizarea investiției este nevoie de exproprieri suplimentare : 655 de imobile cu o suprafață de peste 700 000 de metri pătrați și un cost de aprox. 1,6 milioane lei. ,,Drumul Expres va asigura legătura dintre 2 căi principale de transport: autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 în zona localităţii Tureni, degrevând traficul greu şi de tranzit din Municipiul Turda, scurtând timpii de parcurs între zona metropolitană Cluj și Autostrăzile A10 Turda – Sebeş și A3 Transilvania, contribuind la reducerea emisiilor de noxe din mediul urban al municipiului Turda care este traversat în prezent de DN1 şi DN 15. Sectorul de drum promovat pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) şi DN 1(zona Tureni)  face parte din proiectul Drum Expres Turda – Halmeu, sub denumirea Drumul Someșului/Someș Expres ce este identificat în cadrul Master Planului General de Transport aprobat. Pentru realizarea obiectivului de investiții, „Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) şi Drum Naţional DN 1(zona Tureni)” din județul Cluj, este necesară declanșarea procedurile de expropriere, astfel cum sunt prevăzute de Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, în vederea realizării unor obiective de interes național, județean şi local, cu modificările și completările ulterioare, prin ocuparea unei suprafețe totale de 750.015,00 mp aferentă unui număr de 655 de imobile proprietate privată, care sunt afectate de executarea lucrărilor pentru acest obiectiv.” arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Drumul expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va avea o lungime de 5 kilometri, iar costul estimat este de 663 de milioane de lei cu o durată de construire de 18 luni. Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
– bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
– bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
– bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
– bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.

Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.

Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:

Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km., potrivit ministerului de resort. La începutul anului, proiectul înregistra o nouă întârziere din cauza unui aviz de gospodărire a apelor (detalii aici)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Se fac aproape 13 ani de cand auzim povestea asta cu centura Turzii, Drumul de legătură A3 Tureni…. povesti cu pești. Casele din Turda creapă, drumul deplorabil, nereabilitat de 15 ani. De departe cel mai prost segment de drum de pe DN1. Felicitări !
    Trăiască promisiunile si campania electorală continuă!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.