Linia de tren București -Craiova : CFR Infrastructură a scos la licitație lucrări de reparații rapide de tip ,,quick wins” cu o valoare de 258 de milioane lei/Toată Magistrala M 100 București-Craiova este în procedură de achiziție pentru reparații

Magistrala M 100

Regionala București a CFR Infrastructură a scos la licitație un contract pentru reparații rapide tip ,,quick wins” pe tronsonul București-Videle de pe Magistrala M 100 București-Craiova-Timișoara, lucrările finanțate prin PNRR având un cost estimat de 258 milioane lei. Și Regionala CFR Craiova a lansat în urmă cu aprox. două săptămâni o licitație pentru acest tip de reparații pe tronsoane din județele Olt și Dolj ale Magistralei M 100 București-Craiova, astfel, lucrările vor cuprinde secțiuni de pe întreaga lungime. Între București Nord și Craiova, pe M 100 cel mai rapid tren, IR 1691 parcurge distanța de 209 kilometri în trei ore și 10 minute. Despre această linie, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că, prin lucrări de reînnoire durata de călătorie va reveni la aprox. două ore, ca în anii 80. De altfel, pe tronsonul Roșiori-Craiova este semnat contractul pentru proiectare care va permite lansarea licitației pentru modernizare (creșterea vitezei la 160 km/h).

Contractul de aproape 260 de milioane de lei cuprinde 15 loturi cu o lungime de aprox. 42 kilometri între Gara de Nord și Vadu Lat-Zăvestreni (jud. Teleorman), durata de execuție este de 2 ani cu 5 ani garanție. Lucrările se fac pentru a reduce linia la viteza proiectată de 120 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 100 km/h pentru cele de marfă.

Potrivit caietului de sarcini studiul de fezabilitate pe care l-a predat la începutul anului proiectantul din asocierea Vio Top-Baicons starea infrastructurii feroviare este necorespunzătoare ,,șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă verticală și laterală în curbă și aliniament, la limita toleranțelor admisibile. Traverse beton necorespunzătoare la rând, schimbătoare defecte, material metalic mărunt lipsă sau uzat, denivelări în lungul liniei, terasament tasabil, prinderi inactive, defecte sau lipsă (tirfoane, dibluri, clești, buloane verticale), traverse speciale pe pod necorespunzătoare “-Caiet de Sarcini

,,Proiecte tip ”Quick Wins” Lucrări de eliminare a restrictiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF Bucuresti . Proiectele de tip „Quick Wins” – Lucrări punctuale de eliminare a restrictiilor de viteză, cresterea vitezei de circulatie respectiv cresterea sigurantei pe calea ferată, fac parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) si sunt incluse la finantarea din Planul National de Redresare si Rezilientă a României (PNRR). Obiectivul general al setului de proiecte tip „Quick Wins” constă în eliminarea restrictiilor de viteză prin lucrări ce vor viza elementele suprastructurii căii ferate (sina, traversele, aparatele de cale, piatra spartă) sau orice alt element care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de călători si marfă, cu impact direct si imediat asupra duratei de călătorie si/sau asupra cresterii sigurantei si confortului călătorilor.”- Documentație SEAP

În ultima perioadă, CFR Infrastructură și Regionalele sale au scos la licitație contracte de sute de milioane de lei pentru reparații rapide de tip quick wins cu finanțare prin PNRR pentru a readuce linia de tren la viteza proiectată- 120 km/h.  Pentru astfel de lucrări la calea ferată este prevăzut peste un miliard de euro după cum urmează: Lucrări de tip Quick Wins – 452 milioane euro/Reînnoire – 276 milioane euro/Centralizări – 213 milioane euro, respectiv Electrificări – 236 milioane euro.

 

 

 

Captur[ SF Linia Bucuresti -Videle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *