Linia de tren București – Giurgiu: CFR infrastructură amână pentru decembrie reluarea circulației feroviare, deși Transporturile au promis finalizarea lucrărilor în august-septembrie / Șantierul PORR a ajuns la 75%

Linia de tren București Giurgiu redeschidere Sursa Foto : captură YouTube iulie 2023

Circulația feroviară pe linia București-Giurgiu ar urma să fie reluată de-abia în decembrie 2023, deși Ministerul Transporturilor avansa luna august-septembrie pentru redeschiderea liniei pe care trenurile nu mai circulă din august 2005. Astfel, decembrie 2023 este noul termen oficial pe care îl estimează Compania CFR Infrastructură pentru finalizarea lucrărilor între Vidra și Comana, potrivit raportului de progres pe care l-a consultat Economedia.

Tronsonul Vidra (Ilfov) – Comana (jud. Giurgiu) are o lungime de 12 km și include viaductul peste Argeș de la Grădiștea (1,3 kilometri lungime). Șantierul PORR a ajuns în iunie 2023 la 75,6%, în progres cu 10 procente pentru ultimele două luni (detalii aici). Lucrările au început în vara anului 2021, iar în toamna acelui an vechiul pod peste Argeș era demolat (detalii aici). În primăvara 2023, publicația de specialitate ClubFeroviar anunța probleme pe șantier din cauza unor neconformități la un subcontractor al PORR.

Redeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comana (LOTUL I) este luna septembrie 2023”, anunța CFR Infrastructură în primăvara anului 2023.

Imagini cu viaductul peste Argeș de la Grădiștea au fost publicate pe Canalul YouTube „Ionuț Ivașca”:

Finalizarea lucrărilor estimată pentru august-septembrie 2023 (24 de luni pentru execuție conform contractului) și redeschiderea circulației feroviare pe linia directă București – Giurgiu este foarte importantă pentru introducerea trenurilor metropolitane în zona de sud a Bucureștiului și va aduce pasageri la Otopeni inclusiv din nordul Bulgariei, oferta de zbor de la Otopeni fiind mult mai atractivă decât de la Sofia, spunea secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

„Redeschiderea liniei feroviară este foarte importantă pentru:

– reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia

– reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă

– deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni

Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București – Dunăre”, a spus el.

Contractul pentru Modernizarea Liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră are o valoare de 472 milioane lei (suplimentat la 571 milioane lei), iar durata de execuţie este de 24 de luni. Pentru redeschiderea liniei sunt prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului. Cea mai dificilă lucrare de artă este noul pod peste Argeş, lungime totală de 1.131 metri, cu o deschidere centrală de 145 de metri, a doua după cea a Podului de la Cernavodă. „În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 metri. Prezentul proiect este corelat cu proiectul IPTANA de amenajare a râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe”, arată memoriul pentru acordul de mediu din 2017 care lua în calcul redeschiderea discuţiei despre canalul Bucureşti – Dunăre.

„Lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe o lungime de 12,02 km (stația Vidra, de la km 18+180 la stația Comana, km 30+200) constau în lucrări de artă și lucrări conexe pe întregul traseu (aprox. 85 km linie simplă), astfel:

– 12 km de linie CF simplă între Stațiile Vidra și Comana

– 2 stații noi: Comana (se va desființa stația veche și se va construi una noua la o înălţime cu 1,5 m mai sus decât cota actuală și HM Grădiștea (se va transforma în punct de oprire)

– 4 poduri noi (2 poduri peste râul Sabar km 18+272 și km 18+411- noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod peste râul Neajlov între km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70m; pod peste râul Argeș, între km 23+456 – km 23+747, inclusiv 2 viaducte de acces (malul drept – direcția Giurgiu – 27 deschideri și malul stâng – direcția București – 8 deschideri), lungimea totală a podului – 1362,10 m) -10 podețe noi

– Parcul Natural Comana (arie protejată) cu 10 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici, 89 structuri de trecere (pe suprastructura căii) pentru amfibieni si reptile

– Lucrări conexe pe linia CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ”, detalii CFR Infrastructură.

Despre istoria de 153 de ani a primului drum de fier românesc, Economedia a scris aici.

Sursa Foto : captură YouTube iulie 2023

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *